حسینی مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

هنرستان‌ها مسیری هموار برای کارآفرینی دانش آموزان

‎مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: برنامه‌های مهارت آموزی برای دانش آموزان مسیری هموار در جهت کارآفرینی است.

هنرستان‌ها مسیری هموار برای کارآفرینی دانش آموزانسید محسن حسینی مقدم مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های مهارت آموزشی و کارآفرینی اظهار کرد: موضوع تولید و اشتغال از نگاه مسئولان کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است و هنرستان‌ها با تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار می‌توانند در این زمینه نقش داشته باشند.


‎وی ادامه داد: در راستای کیفیت بخشی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها از جمله برنامه‌های این دفتر است و ارزیابی کیفیت آموزش ارائه شده در هنرستان ها، شناسایی استعدادها، توانایی‌ها و خلاقیت‌های هنری هنرجویان و معرفی رشته ها‌ی فنی و حرفه‌ای از اهداف برگزاری جشنواره‌ها است.

‎حسینی مقدم تصریح کرد: ۴۱ رشته در شاخه فنی و حرفه‌ای در ۴ زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر وجود دارد که در جشنواره هنر‌های تجسمی ما، هنرجویان در ۸ رشته (۶ رشته زمینه هنر و ۲ رشته زمینه صنعت، در بیش از ۴۰ گرایش) به رقابت پرداختند.

وی یادآور شد: بیشترین آمار شرکت کننده در این جشنواره در رشته گرافیک و نقشه کشی معماری بودند و هنرجویان استان‌های اصفهان، قزوین و تهران موفق به کسب بیشترین رتبه‌های برتر این دوره از جشنواره شدند.

انتهای پیام/

 فعالیت 41 رشته فنی و حرفه ای در راستای کارآفرینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار