قدیانی در اختتامیه دهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا؛

دانش آموزان رزمندگان علمی کشور هستند/ تلاش برای حفظ هویت ملی در کنار پیشرفت‌های علمی

معاون علمی، پژوهشی و فناوری بسیج آموزش و پرورش گفت: در کنار پیشرفت‌های علمی باید برای حفظ هویت ملی در کشور نیز تلاش کنیم.

دانش آموزان رزمندگان علمی کشور هستند / تلاش برای حفظ هویت ملی در کنار  پیشرفت‌های علمیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم اختتامیه دهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا با حضور حسین قدیانی معاون علمی، پژوهشی و فناوری بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش، طلایی نیک معاون وزیر دفاع، سردار خادم الحسینی معاون بین الملل بسیج و جمعی از دانش آموزان برگزیده این دوره از مسابقات صبح امروز در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی، برگزار شد.

در این مراسم قدیانی با اشاره به اینکه دانش آموزان حاضر در این رقابت‌ها یافته‌های علمی بالایی دارند، اظهار کرد: به دلیل این توانایی توانسته اند در دوره نهایی مسابقات حاضر شده و با هم به رقابت بپردازند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی همواره 2موضوع را مورد توجه قرار داده است و با 2شعار اساسی استقلال و آزادی نشان داده این انقلاب به دلیل احیا و حفظ استقلال و آزادی کشور بوده است.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری بسیج آموزش و پرورش، گفت: در نظام سلطه این توانایی نظام اسلامی سنگین بوده چرا که انقلاب اسلامی همواره تمدن شرق و غرب را قبول نداشته و به دنبال تمدن اسلامی است.

وی افزود: نظام سلطه به همین جهت به استعمار خود ادامه داده و قصد دارد مانع رشد فعالیت‌ها شود و با مقابله با انقلاب اسلامی بپردازد.

قدیانی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون همواره مورد هجمه قرار داشتیم، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی و اکنون تحریم‌ها گواه این مساله است.

نگاه به تحصیل علم و پژوهش باید در کشور جهاد گونه باشد

وی به شرایط ژاپن و حمله اتمی آمریکا به آن اشاره و تصریح کرد: طی 80 سال گذشته هیچ گاه آمریکایی‌ها به دلیل این مساله حاضر به عذر خواهی نشده‌اند و قانون کاپیتولاسیون در ژاپن هنوز اجرا می شود و تمامی مسائل سیاسی و امنیتی باید با نظام سلطه هماهنگ باشد.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری بسیج آموزش و پرورش، بیان کرد: این کشور در ظاهر پیشرفت علمی داشته، اما هویت ملی در آن وجود ندارد و تفاوت ایران و ژاپن در همین مساله است که کشور ما علاوه بر فعالیت در حوزه فناوری به دنبال هویت ملی است و برای سرآمد شدن در مباحث علمی تلاش می‌کند روی پای خود ایستاده و تصمیم بگیرد که دنیای غرب این مساله را بر نمی‌تابد.

قدیانی با اشاره به وجود جوانان و نوجوانی سلحشور در کشور، بیان کرد: این افراد تا به حال اجازه نفوذ و سلطه نظام استکبار را به هیچ کشوری نداده و در دوران دفاع مقدس بیش از 36 هزار شهید دانش آموز داشتیم که در زمان دانش آموز بودن احساس تکلیف کرده تا از کشور خود دفاع کنند.

وی عنوان کرد: برای ایرانی سر بلند و ایستادن در قله‌های دانش دنیا از کیان جمهوری اسلامی ایران حمایت شود و دانش آموزان وظیفه سنگین‌تری را به دوش دارند.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری بسیج، گفت: امروز لازم است تا دانش آموزان به عنوان رزمندگان علمی در محیط علم و فناوری حاضر شده و جزو پیشگامان شوند همان طور که در حال حاضر نیز شاهد دستاوردهای خوبی از دانش آموزان و دانش جویان هستیم.

قدیانی با اشاره به اینکه برخی مدارس ما از فناوری‌های جدید و نانو پوشش‌های ضد حریق برای فعالیت‌های علمی استفاده می‌کنند، یادآور شد: همواره باید نگاه به تحصیل علم و پژوهش جهاد گونه باشد و برای فتح قله‌های دانشی اقدام کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار