رنو فرانسه به ساوه رسید

با عقد قرار داد رنو فرانسه با سازمان گسترش وشرکت ایدرو فعالیت این شرکت خودروساز در ساوه آغاز شد.

رنو فرانسه به ساوه رسیدبهاروند فرماندار ساوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: قرار داد رنوی فرانسه با سازمان گسترش و شرکت ایدرو بسته شد و فعالیت این شرکت خودروساز در ساوه آغاز شد.

بهاروند فرماندار ساوه با بیان اینکه کار‌های نهایی این قرارداد به اتمام رسید، گفت: سازمان گسترش و ایدرو با   شرکت فرانسوی رنو  قرار داد امضا کردند وبا آغاز این طرح  بیش از ۶ هزار نفر در ساوه مشغول به کارخواهند شد.

بهاروند رقابتی شدن تولید خودرو در ایران را مهمترین مزیت این طرح  دانست  و افزود: با آغاز تولید واحد خودرو سازی ساوه مردم کشور از خودرو‌های با کیفیت و با قیمت مناسب برخوردار خواهند شد.

وی سرمایه گذاری اولیه این طرح را ۴۰۰ میلیون یورو عنوان و اضافه کرد : در سال اول ۱۵۰ هزار خودرو و سال دوم ۳۰۰ هزار دستکاه انواع خودرو در ساوه تولید خواهد شد.

بهاروند با بیان اینکه هدف این طرح انتقال تکنولوژی است،  تصریح کرد :  ۶۰ درصد قرارداد با رنو ، سرمایه گذاری خارجی و ۴۰ درصد سرمایه گذاری داخلی است وتولیدات این شرکت هم برای استفاده در داخل کشور و هم برای صادرات پیش بینی شده است.

فرماندار ساوه ادامه داد: شرکت بن رو، کارخانه‌ای مجهز است وظرفیت‌های خوبی همچون زمین مناسب، وا حد رنگ و واحد مونتاژ برای تولید خودرو در این شرکت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعدد و کار‌های زیادی در فرمانداری ساوه انجام شده و با همه‌ی درخواست‌ها موافقت شده، اضافه کرد: واگذاری زمین و تغییر کاربری از کشاورزی به صنعتی و رفع مشکلات زیست محیطی از مهمترین این کار‌ها بوده است.

بهاروند با تشکر  از تلاش‌های استاندار و نماینده ساوه و زرندیه در پیگیری این موضوع بیان کرد: این طرح با وفاق و همدلی مسئولین به نتیجه رسید.

آبان ماه سال ۹۵  میرزاخانی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان مرکزی از تقاضای شرکت خودرو سازی رنو فرانسه برای سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون یورویی در ساوه  خبر داد و گفت: این سرمایه‌گذاری  توان تولید سالانه بیش از ۲۰۰ هزار خودرو را دارد.

میرزاخانی افزود: این خودرو‌ها که محصولاتی از شرکت رنو هستند و شامل خودرو‌های داستر و سیمبو می‌شوند می‌توانند تحولی را در صنعت خودرو استان مرکزی ایجاد کنند.

شرکت بن رو زیر مجموعه کارخانه خودرو سازی سایپا است.


انتهای پیام / ج

ساخت خودرو با مشارکت رنو فرانسه در ساوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.