کرمان؛

رفع تصرف از296هکتار اراضی ملی در جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت:در 5ماهه امسال 296 هکتار و 146 مترمربع از اراضی ملی این منطقه رفع تصرف شده است.

رفع تصرف از296هکتار اراضی ملی در جنوب کرمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدحسن کردستانی گفت: این اراضی در هفت شهرستان جنوب کرمان با همکاری مقامات قضائی و نیروهای انتظامی رفع تصرف شده است.
وی تصریح کرد: این اداره کل برای اولین بار در کشور برای ساماندهی و حفاظت از عرصه های ملی اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی جنوب کرمان کرده است.

وی ادامه داد: نتایج حاصل از این اقدام بسیار چشمگیر بوده به طوری که طی چهار ماهه نخست سال جاری توانستیم حجم زیادی از اراضی ملی را در این منطقه رفع تصرف کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از کاهش 97 درصدی حریق در اراضی جنگلی و مرتعی این منطقه خبر داد و گفت: این کاهش حریق در جنگل های جنوب ماحصل دیگری از تشکیل این کارگروه محسوب می شود.

وی افزود: این امر در سایه تلاش اعضای این کارگروه و همچنین برگزاری دوره های آموزشی ترویجی برای جوامع محلی و همیاران طبیعت میسر شده است.

وی در ادامه گفت: مردم هرگونه آتش سوزی، تصرف عرصه های منابع طبیعی و قاچاق گیاهان دارویی، زغال و چوب درختان جنگلی را از طریق تماس با شماره 1504 اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن با متجاوزان برخورد قانونی انجام شود.

وسعت جنگل های جنوب کرمان 480 هزار هکتار و وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و 918 هکتار که از این نظر این منطقه رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.