تیتر امشب/

خبرنگاران؛ فرصت ها و چالش ها

مهمترین چالش های حرفه خبرنگاری چیست؟ خبرنگاران چه چالش هایی پیش رو دارند و چه فرصت هایی در اختیار دارند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مشکلات معیشتی، امنیت شغلی، مسئولیت سنگین اجتماعی و ازیاد رسانه ها مواردی بود که خبرنگاران مهمان شبکه خبر، در برنامه ای به مناسبت روز خبرنگار آنان را به عنوان مهمترین چالش های پیش روی حرفه خبرنگاری عنوان کردند.

 

خبرنگاران؛ فرصت ها و چالش ها
در این برنامه، مهدی بختیاری دبیر گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مشکلات حرفه خبرنگاری را در دو حوزه مسائل معیشتی و امنیت شغلی و سختی کار آنان تقسیم بندی کرد.
محمد دورآبادی، سردبیر علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نیز با تاکید بر مشکلات معیشتی خبرنگاران و سختی کار آنان تاکید کرد: هیچ مانعی برای خبرنگاری که با عشق وارد این حرفه شده است وجود ندارد.
وی، با رد این مطلب که برخی از تقابل خبرنگاران با مقامات و مسئولان سخن می گویند گفت: خبرنگاران با پذیرش مسئولیتی سنگین خلاء بین مردم و مسئولان را پر می کنند و این در حالیست که گاها برخی خبرنگاران زیر خط فقر زندگی می کنند .
آرش خوشخو، مدیر مسئول و سردبیر روزنامه هفت صبح، مشکل اصلی حرفه خبرنگاری را حضور کثیر رسانه ها عنوان کرد و افزود: تعداد زیاد رسانه ها سبب می شود تلاش خبرنگار حرفه ای دیده نشود.
وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران نباید به پیاده نظام گروه های سیاسی و اقتصادی تبدیل شوند گفت: خبرنگاران نباید به هیچ عنوان با توجیه نفع جامعه در جهت منافع فرد یا گروه خاص اخبار غیر حقیقی منتشر کنند.
در ادامه برمک بیات ، سردبیر علمی فرهنگی خبرگزاری صدا و سیما، سختی کار خبرنگاران را رسالت آنان در برابر جامعه و مسئولیت اجتماعی آنان عنوان کرد و افزود: خبرنگاران باید به عنوان پلی بین مردم و مسئولان وظیفه خود را ایفا کنند. وی یکی از وظایف رسانه ها را انتقال نظرات مردم به مسئولان و برعکس تبیین تظرات مسئولان برای مردم عنوان کرد.

 منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
روز تون مبارک