اردبیل؛

آغاز کاوش باستان شناختی شهر تاریخی برزند

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی از آغاز کاوش باستان شناختی شهر تاریخی برزند از توابع بخش انگوت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، روح اله محمدی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی با اعلام خبر آغاز کاوش های باستان شناسی در این روستا افزود: وجود قلعه و گورستان تاریخی و امام زاده کاظم (ع) نشان از اهمیت تاریخی این روستا دارد.

وی تصریح کرد: به منظور شناخت ویژگی ها و جایگاه شهر تاریخی برزند در مطالعات باستان شناسی منطقه مغان و روابط فرهنگی مابین قفقاز و شمال غرب ایران، قلعه  شهر برزند مورد کاوش باستان شناسی قرار گرفته است.

محمدی با اشاره به اینکه تاکنون به بخش هایی از حصار مجموعه دست یافته اند، افزود: هیات باستان شناسی به سرپرستی وی و از ۱۵ مرداد در برزند مستقر شده و به مدت یک ماه به کاوش میدانی خواهد پرداخت.

روستای برزند از توابع بخش انگوت شهرستان مغان که از شمال به روستای ابراهیم کندی، از شرق به روستای شهمار بیگلو و از غرب به روستای ارزنق محدود شده است قلعه تاریخی برزند در این روستا منسوب به دوره قاجار می باشد.

قلعه تاریخی برزند در 25 کیلومتری جاده گرمی به اردبیل و در جوار روستایی به همین نام واقع شده و بر اساس مطالعات داده های سطحی از اوایل اسلام تا دوره قاجار مسکونی بوده است.

انتهای پیام/ح

آغاز کاوش میدانی در روستای برزند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.