تازه‌های اکران سینما بدون فیلم‌های کمدی/ نتیجه فروش چه می‌شود؟

از امروز سه فیلم «سارا و آیدا» و «فصل نرگس» و «زادبوم» به چرخه اکران اضافه می‌شوند.

تازه‌های اکران سینما بدون فیلم‌های کمدی/ نتیجه چه می‌شود؟به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از امروز سه فیلم جدید به چرخه اکران اضافه می شوند. «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری و «فصل نرگس» ساخته نگار آذربایجانی که  سال گذشته تولید شدند و سومین فیلم «زادبوم» است که بعد از هشت سال از توقیف خارج شد. 

 

فیلم سینمایی زادبوم

فیلم «زادبوم» ساخته ابوالحسن داوودی است که بازیگرانی چون رویا تیموریان، عزت‌الله انتظامی، مسعود رایگان، بهرام رادان، پگاه آهنگرانی و... در آن بازی می‌کنند.

داستان فیلم «زادبوم» درباره ارتباط شخصیت اصلی با زادگاه، خانواده و هویت گمشده‌اش در شرایط اجتماعی است که فاصله بین انسان‌ها زیاد شده‌ است. این طرح با الهام از پژوهشی علمی که نشان می‌دهد لاک‌پشت‌های جزایر ایران پس از ۳۰ سال مهاجرت دوباره به زادگاهشان بر می‌گردند، نوشته شده‌ است.

این فیلم در آغاز اکران نیز با تحریم از طرف حوزه هنری روبرو شد و باید بدون سینماهای این بخش به اکران عمومی برسد.

«زادبوم» در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و موفق به دریافت سیمرغ های بلورین در بخش بهترین فیلم برگزیده تماشاگران و بهترین فیلمنامه شد. این فیلم در سه بخش نقش اول مرد، نقش دوم زن و بهترین فیلم کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بود.

 

فیلم سینمایی سارا و آیدا

فیلم بعدی «سارا و آیدا» به تهیه کنندگی و کارگردانی مازیار میری است و در سال گذشته ساخته شد. در این فیلم بازیگرانی چون غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی و سعید چنگیزیان بازی می کنند.

در خلاصه داستان این اثر آمده: «سارا و آیدا» دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آن‌ها به خطر افتاده و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟

این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

 

فیلم سینمایی فصل نرگس

فیلم «فصل نرگس» ساخته نگار آذربایجانی است که بازیگرانی چون پژمان بازغی، ریما رامین فر، یکتا ناصر، امیر آقایی، شایسته ایرانی، محمدرضا هدایتی، سام نوری، صالح میرزا آقایی، گوهر خیراندیش، شیرین اسماعیلی و شبنم گودرزی در آن بازی می‌کنند.

«فصل نرگس» روایت آدم‌های معمولی است که در وا نفسای امروز و در جهانی که میل به خودشیفتگی و خود محوری وجود دارد، شفافیت روح و ذهنشان را از دست نداده‌اند و مفهوم احساس خوش ناشی از انسانیت و نوع‌دوستی را به درستی درک می‌کنند. «فصل نرگس» در جزئیات خود داستان عشق است و دوستی با همنوع، اما در تعریف کلی‌تر، هویت انسان‌ها را به چالش می‌کشد و اهمیت احترام به نفس زندگی را به مخاطب یادآوری می‌کند.

این اثر در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

با این حساب در برنامه جدید اکران، فیلم‌های کمدی وجود ندارند. سینمای ایران در ماه‌های گذشته به واسطه اکران برخی فیلم‌های کمدی و طنز اجتماعی با فروش خوبی مواجه شد. حالا باید صبر کرد و دید سینما بدون فیلم های کمدی چه جذب مخاطبی خواهد داشت؟!

 

انتهای پیام/

 

تازه‌های اکران را بیشتر بشناسید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار