سمنان؛

بهره برداری از باند دوم محور سمنان- فیروزکوه شهریور 96

باند دوم از قطعه اول محور سمنان- فیروزکوه به طول 20 کیلومتر و با اعتبار 90 میلیارد تومان در شهریور امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ عبدالمجید نژاد صفوی مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت : سالانه بیش از 15 درصد سوانح رانندگی در استان در محور سمنان- فیروزکوه اتفاق می افتد که تعریض این محور در کاهش تلفات جاده‌ای تاثیر شایانی دارد، تکمیل این طرح مهم جاده ای نیازمند تخصیص به موقع اعتبار و حمایت های مسوولان استانی و کشوری است و روند اجرایی کل طرح سمنان- فیروزکوه اکنون 15 درصد است که در شهریور فقط باند دوم قطعه اول آن بهره‌برداری می‌شود.

 

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان افزود : درچهار ماه گذشته میزان تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان سمنان 40 درصد و میزان سوانح رانندگی منجر به فوت 15 درصد کاهش یافته است.

 

وی تصریح کرد : در 6 ماه گذشته 19 نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان سمنان با اعتبار سه میلیارد تومان بهسازی و ترمیم شد که این امر در کاهش سوانح جاده‌ای تاثیرگذار بوده است.

 

نژاد صفوی اظهار داشت : یک سال گذشته بیش از 70 هزار اصله نهال در حاشیه محورهای استان سمنان کاشته شد که این امر در ترغیب مسافران عبوری برای توقف خودرو، استراحت و استفاده از تفرجگاه‌های بین‌راهی تاثیرگذار بوده است.

 

660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است، استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد.

 

انتهای پیام / ذ

 

سالانه بیش از 15 درصد سوانح رانندگی در استان در محور سمنان- فیروزکوه اتفاق می افتد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.