مدیرعامل بورس کالای ایران مطرح کرد؛

تعیین قیمت بلند مدت پسته در بازارهای جهانی

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: باید در بازارهای جهانی قیمت بلند مدت پسته خود را تعیین کنیم.

تعیین قیمت بلند مدت پسته در بازارهای جهانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حامد سلطانی نژاد در شورای عالی پسته استان کرمان افزود: بورس کالا پس از 10 سال از آغاز فعالیت ، جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است و در حوزه صادرات محصولات مختلف به خوبی اقدام می کند.


سلطانی با اشاره به اینکه بورس کالا بازار مستمر برای محصولات ایجاد می کند، گفت: این بورس همچنین قیمت کالاهای صادراتی را نیز تنظیم کرده و از ضرر وارد شدن به تولیدکنندگان جلوگیری می کند.


وی ادامه داد: بورس کالای ایران به دنبال آن است که ضمن تعیین قیمتی عادلانه در حوزه عرضه و تقاضا، در این زمینه بازار بلندمدتی را نیز ایجاد کند.


سلطانی عنوان کرد: بورس کالا علاوه بر ایجاد بازارهای بلندمدت، مدیریت ریسک معاملات دو طرفه را نیز محقق می کند و فرایند مدیریت ریسک مناسبی در این زمینه تدوین شده است.


وی تصریح کرد: در بورس پسته دو نوع عرضه از جمله عرضه فیزیکی و عرضه در قالب گواهی سپرده انجام می گیرد.


سلطانی نژاد با اشاره به اینکه معاملات بلند مدت در قالب ابزارهای مالی هدف بلند مدت ما است، گفت: باید در بازارهای جهانی قیمت بلند مدت پسته خود را تعیین کنیم.


وی اظهار کرد: در دست گرفتن قیمت گذاری محصولات در بازارهای خارجی نیاز به بازاری منسجم، آینده نگر و استفاده کننده از ابزارهای مالی به شکل مطلوب، دارد.


وی ادامه داد: بخش خصوصی اهمیت بورس را درک کرده و در صدد است که به خوبی از آن استفاده کند.

 

انتهای پیام/س

 

بورس کالا دنبال حذف هیچکس نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار