ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در کشور

کمیته امداد سالانه ۱۲۰ هزار فرصت شغلی را برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهرعلی حق‌گویان مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد در نشست با مسئولان کمیته امداد استان اردبیل اظهار داشت: سالانه 120 هزار فرصت‌ شغلی توسط کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت ایجاد می‌شود که آموزشی‌های فنی و حرفه‌ای بر  اساس استعداد و علاقه مددجویان و نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال سبب پایداری فرصت‌های شغلی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت حرفه‌آموزی مددجویان است، افزود: آموزش‌های کمیته امداد با اولویت سفارش‌محور برای مددجویان برگزار خواهد شد تا بدین طریق آنان بتوانند پس از کسب مهارت‌های لازم در کارخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند.

حق‌گویان بیان کرد: این روش بر اساس اعلام نیاز شرکت‌ها و کارفرمایان به نیروی کار فنی انجام می‌شود که بر اساس تفاهمنامه‌ای که با شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شده است، تلاش داریم که نیروی کار تخصصی را مطابق با نوع نیاز آنان آموزش دهیم تا مددجویان به سرعت وارد بازار کار شوند.

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد تصریح کرد: آموزش‌های سفارش‌محور نتایج مطلوبی را به دنبال داشته و موضوعی که بسیار اهمیت دارد، آموزش‌هایی است که همسو با تولید و اشتغال مددجویان است تا آنان بتوانند در شرکت‌ها و مراکز مختلف مشغول به کار شوند و یا با دریافت تسهیلات اشتغال برای خود شغل مناسب و پایدار ایجاد کنند.

وی گفت: برنامه آموزش کارآفرینی نیز از جمله فعالیت‌های اولویت‌دار حوزه اشتغال است که با بهره‌گیری از خانه کارآفرینان و مراکز دانشگاهی، کارگاه‌های مختلفی در این زمینه برای مددجویان برگزار می‌شود تا با ارائه ایده و انگیزه لازم، آنان بتوانند به توسعه اشتغال و تولید انبوه محصولات خود به صورت کمی و کیفی دست یابند.

 

انتهای پیام/ع

ایجاد فرصت شغلی توسط کمیته امداد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار