نشاط اجتماعی راهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

نشاط اجتماعی منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محمد حسین عبداللهی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گردهمایی رابطان منطقه‌ای خواهران گفت:متاسفانه در جامعه سبد آسیب‌های اجتماعی پرشده است از طرفی از سرمایه‌های اجتماعی به خوبی بهره برداری نمی‌شود.

وی افزود: هدف از این گردهمایی تشکیل هسته منسجم فعالان در حوزه خوهران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و احیای گفتمان زن و خانواده از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

عبداللهی با اشاره به اینکه سن طلاق در جامعه به شدت کاهش پیدا کرده و اعتیاد هم در میان جوانان گسترش یافته، گفت::در راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، موسسات فرهنگی هنری، هیئت‌های مذهبی و جلسات قرآن مساجد که سرمایه‌های اجتماعی هستند بهره کافی را ببریم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه ما گرفتار بد اخلاقی و افسردگی شده، افزود:ما در جامعه شادی که موجب خنده می‌شود و زودگذر هم است را داریم، اما نشاط اجتماعی که موجب لذت فردی و رضایت درونی از زندگی و تداوم آن است را متاسفانه نداریم.

عبداللهی با تاکید بر اینکه شادی ممکن است از امور منفی هم به دست بیاید، اما نشاط در امور منفی معنا ندارد، گفت:اگر در جامعه نشاط ایجاد کنیم اثرات آن حال مردم را بهبود می‌بخشد و باعث همبستگی اجتماعی، مسئولیت پذیری، وفاق اجتماعی، رضایت شغلی، افزایش امید در جامعه، ارتقای شاخص‌های سلامت روانی، کاهش هزینه‌های مردم و بیت المال و در نهایت نشاط اجتماعی منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی تولید بهتر، اقتصاد سالمتر، اشتغال بیشتر، شکوفایی استعداد و از بین رفتن تبعیض در جامعه را از دیگر اثرات داشتن نشاط اجتماعی دانست و افزود: اهل بیت (علیه السلام) و ولایت هویت دینی و ملی ما است که باید به دنبال احیای این هویت باشیم چرا که هویت دینی، ملی و فرهنگی عنصر تداوم بخش در جامعه است.

عبداللهی گفت:ما تا پایان برنامه ششم توسعه مکلف شده ایم که در تمامی شهر‌ها و روستا‌های بالای ۱۰۰۰ نفر جمعیت کانون فرهنگی هنری تاسیس کنیم و در این زمینه بهتر است مساجدی را که کانون ندارند به تاسیس کانون فرهنگی هنری تشویق نماییم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه اولویت حضور در دوره اندیشه‌های آسمانی در سال جاری با هنرمندان و پژوهشگران است، افزود:باید استعداد‌های نهفته در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را شناسایی و آن‌ها را به دبیرخانه استان معرفی کنید چرا که آن‌ها افتخارات کانون‌های مساجد هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال به ۲۵ سالگی تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رسیده ایم و این مدت حضور در عرصه فرهنگی کشور وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند، گفت: انتظار می‌رود در مسابقه ملی کتابخوانی سبک زندگی و مسابقات قرآنی مدهامتان خراسان رضوی بیشترین شرکت کننده را داشته باشد.

انتهای پیام // ز.‌ی
 

احیای هویت دینی، ملی و فرهنگی از اولویت های کانون های فرهنگی هنری مساجد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار