انتقاد گروه‌های حامی سیاهپوستان آمریکا از اظهارات اخیر ترامپ

دو گروه حامی سیاهپوستان آمریکا، از دونالد ترامپ بخاطر اشاره نکردن به راستگراهای افراطی به عنوان عاملان حوادث شارلوتسویل ویرجینیا، انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، تعدادی از گروه های حامی سیاهپوستان آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به علت نحوه محکوم کردن خشونت های بوجود آمده در شهر شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا، انتقاد کردند.

دونالد ترامپ روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «ما به شدت این نمایش گسترده نفرت، خصومت و خشونت را از همه جنبه ها محکوم می کنیم. این اقدامات مدتهاست در کشور ما اتفاق می افتد. نه از دوره دونالد ترامپ، نه از دوره باراک اوباما. این اقدامات ریشه ای بسیار بسیار طولانی تر دارند.»

اما اینکه دونالد ترامپ از گروه های راست افراطی (نژادپرستان سفیدپوست) که عامل اصلی خشونت های شارلوتسویل ویرجینیا بودند، نامی نبرد، انتقاد گروه های مختلف را به دنبال داشت.

«انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان» (سازمان حقوق مدنی و سیاسی سیاهپوستان آمریکا) و «فراکسیون سیاه کنگره» در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ اعلام کردند گروه های راست افراطی باید برای حوادث شارلوتسویل سرزنش می شدند.

انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان در این خصوص اعلام کرد: زمانی که این افراد نژادپرست در میان استراتژیست های ارشد شما هستند، از بین بردن نفرت کار بسیار دشواری خواهد بود.

منظور از این توییتِ انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان، «استیو بنن»، استراتژیست ارشد دونالد ترامپ و رئیس سابق وبسایت «بریت بارت نیوز» است. وی پیشتر از سوی برخی منتقدان ترامپ از جمله «نانسی پلوسی»، رهبر دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا یک نژادپرست سفیدپوست نامیده شد.

روز گذشته درگیری های خشونت آمیزی میان فعالان ضدنژادپرستی و گروه های راست افراطی در شارلوتسویل رخ داد. در طول این درگیری ها، یک خودرو شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت. در این حادثه 3 نفر کشته و دهها نفر مجروح شدند.

راستگرایان افراطی در شارلوتسویل به برداشته شدن مجسمه ژنرال رابرت ای لی، فرمانده دوران جنگ داخلی آمریکا اعتراض کرده بودند.

انتهای پیام/

انتقاد سیاهپوستان آمریکا از بیانیه ترامپ درباره خشونت‌های نژادی در شارلوتسویل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار