یوسف زاده:اعزام به مسابقات جهانی به آمادگی جودوکاران بستگی دارد

سرمربی تیم ملی جودو نابینایان گفت: اگر ملی پوشان آمادگی لازم را کسب نکنند در رقابت های جهانی شرکت نمی کنیم.

محمدرضا حاج یوسف زاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد وضعیت تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان بیان کرد: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا اردوهای تیم ملی تشکیل نشد و جودوکاران از تمرینات دور ماندند و به همین دلیل میزان آمادگی آنها کاهش پیدا کرده و اگر آماده مسابقات نشوند حضور در مسابقات جهانی را حتی در لحظه آخر لغو می کینم.


او ادامه داد: متاسفانه دو تا از ملی پوشان اصلی تیم دچار آسیب دیدگی جدی هستند که امروز برای بررسی پزشکی به فدراسیون پزشکی ورزشی رفتند و در مسابقات جهانی ازبکستان نمی توانیم از حضور آنها استفاده کنیم و باید تحت درمان باشند تا برای رقابت های فنلاند و در نهایت جاکارتا اندونزی آماده شوند.


حاج یوسف زاده افزود: به عنوان سرمربی تیم با مسئولان فدراسیون صحبت کردم که در صورت آماده نبودن ملی پوشان در رقابت های جهانی ازبکستان حاضر نشویم چرا که حذف شدن در مرحله نخست در روحیه بازیکنان تاثیر منفی دارد و حتی ممکن است در این رقابت ها برخ ی از ورزشکاران دچار آسیب دیدگی شوند و تیم به نتیجه مطلوبی که مد نظر کادر فنی است نرسد.


به دنبال برگزاری اردو مشترک با سایر کشورها هستیم


او تصریح کرد: در حال مذاکره با برخی کشور ها هستیم تا بتوانیم در صورت موافقت اردوی مشترکی را با تیم ملی آن کشور برگزار کنیم تا میزان آمادگی جسمانی جودوکاران افزایش یابد چرا که در رقابت های جهانی ورزشکاران ما یک بار فرصت بازی دارند اما در اردوهای تدارکاتی می توانند با یک حریف قدرتمند بارها بازی کنند و به نقاط ضعف و قوت خود واقف شوند.


سرمربی تیم ملی جودو نابینایان گفت: البته هماهنگ کردن برای برگزاری اردوی مشترک کار دشواری است چرا که برخی کشورها در بخش جودو افراد سالم قدرتمند هستند و به دلیل آزادی عملی که ورزشکاران سالم در جودو دارند نمی توانیم با این تیم ها اردوی مشترک برگزار کنیم.


او اظهار داشت: در حال حاضر 16 ملی پوش تا روز سه شنبه این هفته در اردو هستند و پس از آن به مدت 10 روز برای ریکاوری به استان های خود برمی گردند تا از نظر جسمانی آمادگی خود را افزایش دهند.


حاج یوسف زاده در ادامه بیان کرد: حدود 14 ماه تا زمان آغاز مسابقات پارآسیایی اندونزی فرصت داریم که تلاش می کنم ملی پوشان را یکبار برای رقابت های فنلاند در اواخر دی ماه است به اوج آمادگی شان برسانیم و پس از آن با تمرینات برای اندونزی آماده خواهند شد.


او عنوان کرد: در تلاش هستیم که بدون وقفه اردوهای آمادگی را برگزار کنیم تا در صورت برخورد با تعطیلات دچار مشکل نشویم و ملی پوشان بتوانند برای مسابقات آماده شوند.


سرمربی تیم ملی جودو نابینایان در پایان خاطر نشان کرد: تیم ما در پارالمپیک ریو پنجم دنیا شد و ما تلاش می کنیم طوری در رقابت ها حاضر شویم که جایگاهمان در جهان حفظ شود و به عنوان حریف جدی در مسابقات بین المللی حاضر شویم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار