نوبخت خبر داد:

برآورد بیش از 149 میلیارد تومان خسارت مالی سیل‌ در خراسان رضوی

معاون رئیس جمهور از برآورد بیش از 149 میلیارد تومان خسارت مالی در مناطق سیل‌زده خراسان رضوی خبر داد و گفت: این میزان خسارت وارده تاکنون برآورد شده و بی‌تردید میزان آن نیز افزایش دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر نوبخت ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده خراسان رضوی در کلات از برآورد بیش از 149 میلیارد تومان خسارت مالی در مناطق سیل‌زده خراسان رضوی خبر داد و گفت: این میزان خسارت وارده تاکنون برآورد شده و بی‌تردید میزان آن نیز افزایش دارد.

وی با ابراز خرسندی نسبت به اطلاع‌رسانی به‌موقع برای جلوگیری از خطرات جانی و مالی به مسافران و مردم در مناطق سیل‌زده خراسان رضوی، تصریح کرد: با وجود اینکه مسافران و مردم به‌موقع از مسیر سیل خارج شدند، اما سیل به 58 روستا و 6 شهرستان خسارت قابل توجهی وارد کرده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در حوزه کمک‌رسانی به مردم سیل زده، بیان کرد: در این راستا، دولت علاوه بر اینکه بر اساس ماده 10 قانون، خسارت را جبران می‌کند، برای آن گروه از مردم که بیمه نیستند و خسارت دیده‌اند، بخشی از رفع این خسارت را با ارائه تسهیلات بدون عوض جبران می‌کند.

نوبخت ادامه داد: متاسفانه در بازدید امروز متوجه شدیم که برخی از ابنیه تاریخی، زیربناهای عمرانی همچون آب، برق و گاز همراه با زمین‌های کشاورزی، خسارت قابل توجهی وارد شده است.

وی افزود: دولت در این مناطق سیل‌زده علاوه بر جبران خسارت، تلاش می‌کند در دو بخش آبخیزداری و کاشت درختان در مناطق شیب‌دار، به مردم این مناطق کمک کند تا پیشگیری بیشتر و بهتری از حوادث طبیعی همچون سیل انجام شود.

معاون رئیس جمهور در پایان با اشاره به زلزله فروردین‌ماه امسال در خراسان رضوی، یادآور شد: ین زلزله در برخی مناطق این استان، 10 میلیارد تومان خسارت وارد کرده که 40 درصد آن را دولت به صورت کمک بلاعوض تخصیص داده و 60 درصد دیگر آن در قالب اختصاص تسهیلات بانکی محقق شده است.

انتهای پیام/س

بازدید نوبخت از مناطق سیل زده خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.