باهدف توجه به اقتصادمقاومتی؛

60میلیاردتومان درمیراث فرهنگی استان هزینه شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: در چهار سال گذشته بیش از 60 میلیارد تومان از منابع غیردولتی در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی استان کرمان هزینه شده است.

60میلیاردتومان اعتبار غیردولتی درمیراث فرهنگی استان هزینه شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمود وفایی گفت : یکی از نیازهای ما در گردشگری استان کرمان، زیرساخت ها و ایجاد مراکز بزرگ گردشگری است و بیش از 4 هزار میلیارد تومان پروژه های بزرگ استانی و فرا استانی را در این حوزه داریم و از جمله آنها واگذاری پارک ملی زیست محیطی خبر برای نخستین بار برای استفاده گردشگری بود.

وی افزود: با ساخت هتل و مجتمع های عظیم گردشگری تا چهار سال آینده استان به جهت زیرساخت گردشگری مشکلی نخواهد داشت و در این راستا ساخت دو هتل 5 ستاره را در کرمان در برنامه داریم.

وفایی با اشاره به اینکه کرمان در زمینه صنایع دستی نیز استانی شاخص است، افزود: در دولت یازدهم بسیاری از تولیدات شاخص استان را به ثبت ملی رساندیم و مقدمات لازم برای ثبت جهانی گلیم سیرجان فراهم و استانداردها رعایت شده و به زودی شاهد ثبت جهانی سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم خواهیم بود که افتخاری برای استان کرمان است.

وی گفت: چند پرونده دیگر از جمله بازار تاریخی کرمان و مجموعه گنجعلیخان را در دست پیگیری برای ثبت جهانی داریم و همچنین در ادامه کار، روند ثبت باغ فتح آباد، آستانه شاه نعمت اله ولی و عرصه با ارزش کنار صندل جیرفت را پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از راه های توسعه استان، اقتصاد گردشگری است و مدیران استان به این باور رسیده اند و خوشبختانه فرهنگ عمومی ما در روستاها و شهرها گرایش به حفظ و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: در دولت یازدهم ورود گردشگر به استان کرمان از 7 هزار نفر در سال 92 به 40 هزار نفر رسیده و رشد 6 برابری داشته و شاخص های مذهبی ما از آثار با ارزش در جذب گردشگر هستند.

انتهای پیام/ح

رشد6برابری ورود گردشگر به استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار