بندر گواتر؛ بهشت پرندگان مهاجر

خلیج یا همان بندر گواتر یکی از آخرین نقاط مرزی ایران بوده که با تواجه به داشتن جاذبه‌های دیدنی بسیار و هم جواری با آب‌های دریای عمان، همچنان کمتر شناخته شده مانده و عده کمی با این بندر آشنایی دارند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،ایران کشوری مملو از جاذبه‌ها و زیبایی‌ها بوده که به هر نقطه دور و نزدیک آن اگر سفر کنید، می‌توان مکان‌ها و جاذبه‌های تازه‌ای را دیده و تجربیات جدیدی کسب کرد، خلیج یا همان بندر گواتر یکی از آخرین نقاط مرزی ایران بوده که با تواجه به داشتن جاذبه‌های دیدنی بسیار و هم جواری با آب‌های دریای عمان، همچنان کمتر شناخته شده مانده و عده کمی با این بندر آشنایی دارند.

تنها بندر اقیانوسی ایران با مردمانی خونگرم، مهمان‌نواز و جاذبه‌هایی بی‌نظیر بهترین کرانه اقیانوسی و معتدل‌ترین آب‎‌ و هوا در سواحل جنوب را دارد؛ زمانی که مردم در بسیاری مناطق کشور از برف و بوران و سرما گریزان هستند. اینجا در چابهار گردشگران بهترین و مطبوع‌ترین هوا را تجربه‌ می‌کنند.

بندر گواتر؛ بهشت پرندگان مهاجر

آدرس: سیستان و بلوچستان-چابهار در طول ساحل مکران

بندر گواتر کجاست؟

در استان سیستان و بلوچستان و در آخرین نقطه از کشور پهناور ایران و در نزدیکی شهر بندری زیبا چابهار، بندری زبیا با چشم انداز‌ها و جذابیت‌هایی منحصر به فرد به نام بندر گواتر واقع شده است.

خلیج گواتر به نوعی در میان دریای عمان و ساحل مکران واقع شده و مجموعه‌ای فراوان از دیدنی‌ها و جذابیت‌ها را در خود جای داده است.

خلیج گواتر مرز میان ایران و کشور پاکستان بوده و همانگونه که از نام آن برمی آید، مکان اتصال دریا و خشکی با یکدیگر است.

بندر گواتر؛ بهشت پرندگان مهاجر

زیبایی ساحل بندر گواتر

چشم انداز‌ها و زیبایی‌های بندر گواتر

آب و هوای بی نظیز و معتدل این منطقه سبب شده تا امکان سفر و بهره مندی از زیبایی‌های آن حتی در فصول گرم سال نیز وجود داشته و گردشگران می‌توانند در تمام روز‌های سال به بندر گواتر سفر کنند.

این منطقه در جوار منطقه حفاظت شده جنگل‌های حرا قرار گرفته و این منطقه حفاظت شده یکی از چشم انداز‌های زیبا و جاذبه‌های این بندر بشمار می‌آید.

نزدیکی و قرار گرفتن در مجاورت دریای عمان یکی دیگر از جذابیت‌های بندر گواتر بوده و چشم انداز زیبایی به این بندر بخشیده است.
دریای آبی و آرام و ساحلی بکر و زیبا از یک سو و حرکت خرچنگ‌ها بر روی شن‌های این ساحل از سود دیگر زیبایی دو چندانی به این بندر بخشیده و می‌توان در بند و خلیج گواتر زیباترین مناظر را شاهد بود.

بندر گواتر؛ بهشت پرندگان مهاجر
بندر گواتر نزدیک‌ترین بندر به خلیج فارس است

تجارت در گواتر

خلیج گواتر نزدیک‌ترین نقطه ایران به دریای عمان بوده و همین موضوع ارزش ویژه‌ای به این منطقه بخشیده است.

این بندر از گذشته تا کنون مرکز تجارت و صادرات کالا به کشور‌های دیگر بوده و تجار این منطقه با استفاده از کشتریانی در آب‌های گواتر مسیر میان هند و آفریقا را سپری می‌کردند که متاسفانه امروزه کمی از رونق آن کاسته شده است.

مردمان بومی گواتر امروزه بیشتر از طریق ماهیگری و حصیر بافی زندگی خود را تامین کرده و به نوعی شغل اصلی این مردم بشمار می‌آید.
همچنین بندر گواتر یکی از اصلی‌ترین مراکز پرورش و صادرات میگو در کشور بشمار آمده که متاسفانه هر روزه نیز شاهد کاسته شدن از رونق این صنعت در گواتر هستیم.

بهترین زمان برای سفر به خلیج و بندر گواتر

بندر گواتر به دلی برخورداری از آب و هوایی معتدل در تمام سال برای سفر مناسب بوده، اما اگر می‌خواهید اوج زیبایی این بندر را مشاهده کنید بهتر است در فصل پاییز بندر گواتر را به عنوان مقصد سفر خو. د. انتخاب کنید.

زیرا در این فصل گونه‌های مختلف از پرندگان به این بندر مهاجرت کرده و در پاییز بندر گواتر میزبان تعداد بیشماری از پرندگان مهاجر است که به تماشای آن‌ها نشستن در این ایام یکی از زیباترین مناظر بندر گواتر بشمار می‌آید.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار