نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان/چابهار دروازه محور توسعه شرق کشور

نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامرضا پناه عضو هیئت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار و دبیر همایش در آئین گشایش این همایش عنوان کرد:هدف از برگزاری این همایش و نمایشگاه با توجه به سیاست های کلان اقتصادی با راهبردهای اساسی تبیین شده استان و منطقه آزاد چابهار به منظور شناسایی ظرفیت‌، توانمندی ها، پتاسیل های سواحل مکران و تحقق ترانزیت به کشورهای حوزه اقیانوس هند، آسیای میانه و شرق اروپا است.

غلامرضا پناه افزود: در حاشیه این همایش پنل‌های گردشگری و صنعت توریسم، شیلات و کشاورزی، نیرو و انرژی، تجارت، حمل و نقل و ترانزیت و صنعت و معدن نیز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این همایش بسته‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف آماده و علاوه بر آن ۲۴ پکیج طراحی شده و ۵۰ پکیج آماده سرمایه گذاری است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار ادامه داد: سرمایه گذاران در این همایش می‌توانند به عقد قرارداد اقدام و سرمایه گذاری را در موضوعات مختلف آغاز کنند.

وی افزود: همچنین در این همایش علاوه بر حضور سرمایه گداران بومی سیستان و بلوچستان، مسئولان محلی، استانی و کشوری، میهمانانی از کشور‌های عمان، ترکیه و پاکستان نیز شرکت کرده اند که جا دارد از زحمات آنان قدردانی شود.

پناه اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این همایش سرمایه گذاران بتوانند حضور فعال تری برای سرمایه گذاری در استان سیستان و بلوچستان بویژه در چابهار و کنارک داشته باشند.

عبدالرحیم کردی منطقه آزاد چابهار در آئین گشایش این همایش گفت :فرصتی فراهم شده تا چابهار به عنوان تنها نقطه ای که می تواند خارج از تحریم های اقتصادی با همیاری و هم افزایی یکدیگر، شرایطی مناسب برای اقتصاد کشور مهیا کند.

عبدالرحیم کردی در ادامه گفت : موانع ثبت و فعالیت شرکت‌های داخلی و خارجی در منطقه را برطرف کرده‌ایم .

عبدالرحیم کردی گفت: چابهار به‌عنوان محل تلاقی دو سند توسعه محور شرق و سواحل مکران، بهترین فرصت برای کاستن از فشار تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران است.

وی افزود: در این همایش از ۲۴ بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری برای توسعه و رونق گردشگری در سواحل مکران و به ویژه نوار ساحلی از منطقه آزاد تا گواتر رونمایی می‌شود.

چابهار نقطه تلاقی دو سند توسعه ای"توسعه محور شرق کشور" و "توسعه سواحل مکران" به عنوان گنج پنهان با تاکید مقام معظم رهبری و اهتمام دولت های یازدهم و دوازدهم با ایجاد زیرساخت های لازم مانند راه آهن و بنادر مطرح است.

 

انتهای پیام/پ

سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار