آغاز مرمت پل تاریخی کوت سید صالح شهرستان کارون

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون از آغاز مرمت و احیای پل تاریخی کوت سید صالح این شهرستان با اعتبار6 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن ناصر، سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون گفت: این پل تاریخی زیر نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی خوزستان مرمت و احیاء می‌ شود و اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده است.
وی اظهار داشت: با اجرای این طرح تمامی قسمت های پل شامل پایه ها، دهانه‌های پل و ستون‌های آن مرمت و بازسازی خواهند شد.
ناصر با اشاره به اینکه آهن آلات این پل چند سال پیش دزدیده شده است افزود: با استفاده از آهن آلاتی که مشابه آهن آلات قدیمی و از جنس پل است احیا می گردد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کارون اذعان کرد: پس از مرمت تصمیم داریم کاربری پل را به پل طبیعت تغییر دهیم تا در کنار استفاده مردم از این پل تاریخی با ایجاد بازارچه های صنایع دستی در کنار آن بتوانیم اشتغالزایی نیز ایجاد نماییم.
وی بیان داشت: پیش بینی می شود مرمت و بازسازی این پل در سال 97 پایان یافته و برای استفاده و بازدید عموم افتتاح شود.
پل تاریخی کوت سید صالح از آثار تاریخی شهرستان کارون در استان خوزستان است که دارای معماری منحصر به فرد بوده و از 39 ستون و 40 دهانه تشکیل شده است و به شماره 15867 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/گ

مرمت آثار تاریخی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار