گزارش فدراسیون جهانی کاراته از بهترين های جهان؛

مهدی زاده و گنج زاده بهترين، پورشيب مرد شگفتی ساز

سايت فدراسيون جهانی كاراته در گزارش خود از مهدی زاده و گنج زاده به عنوان بهترين ها و از پورشيب به عنوان مرد شگفتی ساز ياد كرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از فدراسيون كاراته، فدراسيون جهانی در شرايطي بهترين های كاراته در سال 2017 را معرفی كرده كه تا پايان سال ميلادی 4 كاراته وان در دستور كار اين فدراسيون قرار دارد و كاراته كاها خواهند كوشيد با حضور در اين رقابتها و كسب عناوين برتر به جايگاه خود در رنكينگ بهبود بخشند.

در كاتای انفرادی كوئينترو كاتاروی اسپانيايي در سال جاری با كسب 5 مدال در 6 مسابقه با اختلاف 2300 امتياز به اندوخته های خود اضافه كرد تا بالاتر از ريوكيونا از ژاپن قرار بگيرد. كيونا كه در حال حاضر عنوان دوم را دارد در بازيهای جهانی در لهستان موفق شد از كوئينترو عبور كند. اين سومين نمايش خوب كيونا در سالجاری بود. كيونا در قهرماني آسيا در قزاقستان به نشان طلا دست يافته بود.

آنتونيو دياز ونزوئلايی كه در لهستان به مدال برنز دست يافت و علی صوف اوغلو نايب قهرمان اروپا از تركيه كه روز جمعه در جام اروميه بر سكوی سوم ايستاد ديگر مردان برتر كاتا معرفی شدند.

امير مهدی زاده در وزن 60-كيلوگرم در سالجاری يك دوره جذاب و پرشكوه را پشت سر گذاشت. مهدی زاده با مدال طلای آسيا، نقره بازيهای جهانی، برنز كاراته وان دوبی ‌‍[برنز كشورهای اسلامی] توانست موفقيتش را در صدر رنكينگ حفظ كند.

صدرالدين سايماتوف از ازبكستان با3 طلاي كاراته وان مدال نقره آسيا موفق شد خود را به جايگاه دوم برساند. دراين وزن قهرمان 2 دوره جهان بروس داگلاس از برزيل و جفری برنز نايب قهرمان جهان از هلند در تعقيب مهدی زاده و سايماتوف هستند.

در وزن 67 كيلوگرم، آندرياس مديرا از ونزوئلا كه سال 2017 را با طلای پاريس استارت زد و پس از آن مدال نقره پان آمريكن را بدست آورد با 15 امتياز اختلاف نسبت به مارسل تاديسی قهرمان 26 ساله مجارستانی در صدر است. تاديسی اميدوار است در ادامه راه بتواند صدر جدول را از حريف ونزوئلايی بستاند.

وينسوس فيگورا برزيلي با 346 امتياز اختلاف از نفر اول در جای سوم اين وزن قرار دارد ضمن اينكه يك فرانسوی تازه از راه رسيده به نام استيون داكوستا با نمايش خوب در بازيهای جهانی كم كم خود را به صدر نزديك می سازد.

در وزن 75 كيلوگرم كاپيتان تيم ملي كاراته امريكا ، توماس اسكات با 3 مدال طلايي كه در اين فصل گرفته و در نبود رافائل آقايف مصدوم همچنان جايگاه اولي خود در رنكينگ را حفظ كرده است[اسكات در شرايطي نفر اول رنكينگ است كه ماه گذشته در لهستان و در بازيهاي جهانی 9 بر صفر مقابل علی اصغر آسيابری دست ها را به علامت تسليم بالا برد.]

لوئيجی بوسا از ايتاليا و ارمان التيمور از تركيه ديگر نفرات برتر اين وزن در رنكينگ فدراسيون جهانی هستند.

در وزن 84-كيلوگرم، ريتارو آراگا ژاپني برغم شكست در فينال بازيهاي جهاني برابر ذبيح اله پورشيب همچنان صدرنشين بلامنازع اين وزن است. آراگا در سال 2017 علاوه بر نقره بازيهاي جهانی در 2 كاراته وان به مدال طلا دست يافت.نفر دوم اين رنكينگ آيخان مامايف آذربايجاني است.

اوگور آكتاش قهرمان اروپا و ذبيح اله پورشيب قهرمان شگفتي ساز بازيهاي جهاني نفرات سوم و چهارم اين وزن هستند.

در وزن 84+كيلوگرم سجاد گنج زاده از ايران مدافع عنوان قهرمانی جهان و يكي از كاراته كاهاي غالبا موفق در اين رده در سالجاري بوده است. قهرمان 25 ساله اي كه مدال طلاي كاراته وان پاريس و دوبي را دارد و مدال نقره بازيهاي جهاني را كسب كرد تا جايگاه خودش را در صدر جدول تثبيت كند.

انيس اركان از تركيه با اختلاف اندك به دنبال سجاد است. اشرف اوچن مراكشی پس از نمايش خوب خود در مسابقات جهانی نفر بعدی است.

 كاراته جهان در سال 2017 در حالي به ماههاي پاياني سال نزديك مي شود كه علاوه بر قهرماني نوجوانان، جوانان و اميدهاي جهان در تنريف اسپانيا؛ 4 مرحله ليگ جهاني موسوم به كاراته وان را از جمله، كاراته وان استانبول تركيه، لايپزيك آلمان، اوكيناواي ژاپن و سالزبورگ اتريش را پيش رو دارد.

 انتهای پیام/

برترین های کاراته جهان معرفی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار