مهاجرت مربیان ایرانی ادامه دار شد

ماجرای خروج مربیان رزمی ایران به کشورهای آسیایی همچنان ادامه دارد و تا کنون راهکار مناسبی برای این موضوع اندیشیده نشده است.

مهاجرت مربیان ایرانی ادامه دار شدبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم های ملی رشته های رزمی در سال های اخیر نه تنها از گزینه های خارجی برای هدایت تیم یا تقویت تیم استفاده نکرده اند بلکه شاهد خروج قهرمانان و سرمربی های تیم های ملی رزمی از ایران به دیگر کشورها بودیم.

در کشتی، جمشید خیرآبادی چند سال مربی تیم ملی جمهوری آذربایجان بود و المپیک ریو را با این تیم تجربه کرد. حسن رنگرز هم در کسوت مربیگری تیم ملی مراکش یک افتخار بزرگ کسب کرد و برای اولین بار در تاریخ این کشور سهمیه المپیک را برای کشتی فرنگی به دست آورد.

در رشته تکواندو هم رضا مهماندوست به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندوی جمهوری آذربایجان در حال فعالیت است. مهماندوست که 4 بار به عنوان بهترین مربی سال جهان انتخاب شده، در سال 2016 هم با تیم ملی جمهوری آذربایجان به مقام قهرمانی جهان رسید و در المپیک ریو این تیم را در رده چهارم تیمی قرار داد. غیر از مهماندوست، رضا نادریان پس از تجربه سرمربیگری تیم ملی عراق، اکنون در آمریکا و در تیم هیوستون مربیگری می کند و ممکن است در آینده نزدیک حتی به عنوان مربی تیم ملی این کشور انتخاب شود. البته تکواندوکارانی همچون میلاد بیگی و محمد باقری معتمد نیز به تیم ملی جمهوری آذربایجان پیوستند.

اما یکی دیگر از رشته های ورزشی که در آن مربیان ایرانی در کشورهای خارجی موفق ظاهر شده اند، رشته کاراته است. مربیان کاراته ایران در سال های اخیر عملکرد مناسبی داشتند و از کشورهای مختلف دعوت به همکاری شده اند. اکنون حسین روحانی که موفقیت های زیادی را در تیم های ملی کاراته ایران رقم زده است با موافقت فدراسیون کاراته کشورمان برای هدایت تیم ملی کاراته ازبکستان طی یکی دو ماه آینده راهی این کشور می شود و ورزش ایران باز شاهد از دست دادن سرمربی دیگری است.

درباره سرمربیگری حسین روحانی در تیم ملی ازبکستان با این مربی گفتگویی داشتیم:


حسین روحانی درباره هدایت تیم ملی ازبکستان به خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: مدت زمانی است که با کشور ازبکستان در حال مذاکره بودم و در رقابت های قهرمانی تکواندو آسیا که در قزاقستان برگزار شد توانستم صحبت هایم را با مسئولان فدراسیون کاراته این کشور نهایی کنم و طی یکی دو ماه آینده به ازبکستان خواهم رفت.

او در مورد علت حضورش در ازبکستان به عنوان گفت: نمی توان بحث مالی را در قبول این مسئولیت بی تاثیر دانست اما تصمیم داشتم که هدایت یک تیم ملی خارجی را در دوران ورزشی خودم تجربه کنم و به همین منظور با موافقت مسئولان فدراسیون ایران راهی ازبکستان می شوم.

با تیم ملی ازبکستان مقابل ایران حاضر می شوم

روحانی در این مورد که آیا در مسابقات بین المللی مقابل تیم ملی ایران می ایستد، عنوان کرد: هر فردی با پذیرفتن تعهداتی به یک تیم می رود و من به عنوان سرمربی تیم ملی ازبکستان موظف هستم که در تمام مسابقات بازیکنانم را از روی صندلی مربیگری هدایت کنم.

او تصریح کرد: من به عنوان یک ایرانی به کشورم علاقه دارم و حضورم در یک تیم ملی خارجی از تعهد و علاقه ام نسبت به کشورم و تیم ملی ایران کم نمی کند و از صمیم قلب برای تیم ملی ایران آرزوی موفقیت داردم.

روحانی افزود: فدراسیون کاراته در ابتدا با حضورم در کادر فنی تیم ملی ازبکستان مخالفت کرد اما طی جلساتی که با آشوری و فرجی داشتم در نهایت با خروجم از ایران موافقت شد و طی ماه های آینده به ازبکستان می روم.


او در مورد حاشیه هایی که بعد از خروج برخی مربیان برای هدایت تیم های ملی دیگر کشور ها ایجاد می شود، گفت: به نظرم حضور یک مربی یا بازیکن ایرانی در تیم های ملی دیگر کشورها بنا به شرایطی رخ می دهد و ایجاد حاشیه در این مورد درست نیست. من با توافق فدراسیون کاراته ایران و برای کسب تجربه های فنی به ازبکستان سفر می کنم و اگر زمانی به کشورم برگردم خوشحال می شوم که بتوانم به تیم ملی ایران خدمت کنم.

پس از جدایی از ازبکستان باز هم به تیم ملی کشورم متعهد می شوم

او تصریح کرد: در زمان حضور در تیم ملی ازبکستان به تعهداتم عمل می کنم اما زمانی که به تیم کشور برگردم تمام تلاشم را برای موفقیت ملی پوشان و تیم ایران خواهم داشت.

روحانی عنوان کرد: تا زمانی که در ایران باشم برای پیشرفت کاراته کشورم تلاش می کنم و هر کاری که در توانم باشد برای موفقیت کاراته کاهای ایران انجام می دهم.

او تصریح کرد: در حال حاضر انتخابی تیم ملی کاراته را برگزار کردیم و در هر وزن دو نفر را به تیم ملی دعوت کردیم تا در رقابت های ارومیه شرکت کنند و سطح آمادگی این بازیکنان مشخص شود.

سرمربی تیم ملی کاراته در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تصمیم دارم در ازبکستان مسیر ورزشی ام را ادامه دهم و زمانی که تجربه هایی که مد نظر دارم را کسب کردم به ایران بر می گردم و به تیم کشورم خدمت می کنم.


انتهای پیام/


ادامه حضور مربیان رزمی ایران در تیم های ملی دیگر کشورها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
به نخبه ها اهمیت ندهید ها!!!
آخرین اخبار