موزه مردم‌شناسی بوشهر هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: موزه مردم‌شناسی بوشهر هفته دولت افتتاح می‌شود.

موزه مردم‌شناسی بوشهر هفته دولت افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر امیرزاده صبح دوشنبه در بازدید از موزه مردم شناسی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای تاریخی گران‌بها و فرهنگی غنی است که باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

وی به تلاش‌های صورت گرفته در موزه مردم‌شناسی اشاره کرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده و مجموعه اقدامات صورت پذیرفته حفاظتی و مرمتی در تلاش هستیم بتوانیم در هفته دولت این مجموعه زیبا را به افتتاح برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: چیدمان و اصول طراحی داخلی موزه بایستی مطابق با استانداردهای موزه داری و با تاکید بر شاخصه‌های مهم مردم‌شناسی انجام شود تا بازدید کنندگان بتوانند با بخش‌های پراهمیت زندگی مردم این استان آشنا شوند.

مدیر موزه‌ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی استان بوشهر نیز در این بازدید بیان داشت: بازدیدهای دوره‌ای مدیرکل و معاون میراث فرهنگی بسیار مهم است چرا که علاوه بر نشان دادن اهمیت موضوع، نکات ضروری در محیط عملیاتی و کارگاهی مورد بررسی قرار می گیرد و باعث کاهش ضریب خطا می‌شود. در مرمت بناهای تاریخی بایستی اصول مربوطه را در همه ابعاد به نحو احسن لحاظ کرد و در موزه رعایت این اصل از اهمیتی چند برابر برخوردار است چرا که با تراکم و انبوه حجم بازدید کنندگان داخلی و خارجی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین اصل حفظ ایمنی این بازدید کنندگان است، خاطرنشان کرد: بر همین اصل است که در مرمت طبقات فوقانی نظارت سختگیرانه‌ای را اعمال کرده‌ایم.

مدیر موزه‌ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی استان بوشهر گفت: در حال انجام مراحل آماده سازی و ارتقای شاخص‌های موزه‌ای استان هستیم تا انشاءالله ضمن همکاری و تعامل با ایکوموس و ایکروم بتوانیم موزه بوشهر را در رقابت انتخاب موزه های برتر قراردهیم.

 انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.