اسکاراموچی: حادثه شارلوتسویل شکل دیگری از «تروریسم» است

مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید خواستار واکنش شدیدتر رئیس‌جمهور آمریکا در قبال حادثه شارلوتسویل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار؛ «آنتونی اسکاراموچی» که به مدت 10 روز در سمت مدیر ارتباطات کاخ سفید قرار گرفت و سپس از این مقام برکنار شد خواستار واکنش شدیدتر ترامپ در قبال حادثه شارلوتسویل شد.

اسکاراموچی در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز حادثه شارلوتسویل را که منجر به کشته شدن یک زن شد، محکوم کرد و آن را شکل دیگری از «تروریسم» خواند.

او گفت: به عقیده من رئیس جمهور باید موضع شدیدتری نسبت به رفتارهای نژادپرستانه طرفداران برتری سفیدپوستان و ماهیت اعتراض‌های آنها نشان می داد. من واکنش ژنرال مک مستر در این زمینه را تشویق می کنم. حادثه شارلوتسویل در واقع تروریسم است. تروریسم می تواند داخلی یا بین المللی باشد.

این سرمایه گذار آمریکایی معتقد است مشاوران دونالد ترامپ باید با مافوق خود «رُک» بوده و بی توجه به اظهارات رئیس جمهور، موضع خود را داشته باشند. او گفت: رئیس جمهور دوست دارد مخالف آنچه در رسانه ها اعلام می شود، باشد. رئیس جمهور آنچه می خواهد انجام می دهد و نحوه انجام آن را نیز می داند. با این حال، فکر می کنم افرادی که اطراف رئیس جمهور هستند باید بی پرده به او مشاوره مستقیم بدهند. به عقیده من رئیس جمهور به رُک گویی احترام می گذارد.

دونالد ترامپ روز گذشته در واکنش به حادثه شارلوتسویل در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «ما به شدت این نمایش گسترده نفرت، خصومت و خشونت را از همه جنبه‌ها محکوم می‌کنیم. این اقدامات مدتهاست در کشور ما اتفاق می‌افتد. نه از دوره دونالد ترامپ، نه از دوره باراک اوباما. این اقدامات ریشه‌ای بسیار بسیار طولانی‌تر دارند.»

اظهارات ترامپ انتقاد برخی از گروه‌های فعال حقوق مدنی و سیاسی آمریکا را برانگیخت؛ چرا که دونالد ترامپ از گروه‌های راست افراطی (نژادپرستان سفیدپوست) که عامل اصلی خشونت‌های شارلوتسویل ویرجینیا بودند، نامی نبرد.

روز شنبه درگیری‌های خشونت آمیزی میان فعالان ضدنژادپرستی و گروه‌های راست افراطی در شارلوتسویل رخ داد. در طول این درگیری ها، یک خودرو شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت. در این حادثه یک نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

راستگرایان افراطی در شارلوتسویل به برداشته شدن مجسمه ژنرال رابرت‌ای لی، فرمانده دوران جنگ داخلی آمریکا اعتراض کرده بودند.

انتهای پیام/

 

مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید حادثه شارلوتسویل را محکوم کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار