ممنوعیت ورود افراد متفرقه به مدارس غیردولتی/کمک به موسسان برای تسهیلات ساخت و احداث بنای آموزشی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به تدوین آیین نامه‌های این مدارس از توجه به موسسان غیردولتی و ممنوعیت ورود افراد متفرقه بدون هماهنگی در مدارس غیردولتی خبر داد.

ممنوعیت ورود افراد متفرقه به مدارس غیردولتی/کمک به موسسان برای تسهیلات ساخت و احداث بنای آموزشیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران  عنوان کرد: از زمان لازم الاجراشدن قانون مدارس غیردولتی در بهمن ماه ۹۵، اغلب آیین‌نامه هایی که نیاز به مصوبه شورای سیاستگذاری دارند، انجام شده و اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی نیز به دولت تقدیم شد تا اقدام اولیه در کمیسیون اجتماعی دولت انجام شود همچنین آیین‌نامه استقرار مدارس و واگذاری ساختمان‌های مازاد مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: اساسنامه کمک به موسسان غیردولتی نیز به دولت ارائه شده و ۲ هدف عمده را دنبال می کند اول اینکه با مشارکت غیردولتی و موسسان در ایجاد تسهیلات ساخت و احداث بنا اقدام شود و دومین هدف کمک به تکمیل و راه اندازی بناهایی نیمه ساز و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه ها است.

گرد با بیان اینکه  اهداف فرعی این صندوق کمک به پرداخت بیمه معلمان با اولویت مناطق محروم و کمک به پرداخت شهریه دانش آموزان نیازمند و مستعد است ، بیان کرد:  امیدوار هستیم  بعد از طی روند اداری این اهداف محقق شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی عنوان کرد: امکان توانمندسازی معلمان مراکز و مدارس غیردولتی در کنار دوره های آموزشی معلمان دولتی نیز فعال شده و امیدواریم شاهد حضور این معلمان در گروه های آموزشی به استناد ماده شش ضرایب اختصاصی گروه های آموزشی شورای عالی نیز باشیم تا کیفیت بخشی به معنای واقعی برای تمامی مدارس انجام شود.

وی گقت: بر اساس ماده ۲ قانون تمامی مدارس غیردولتی مطابق با اهداف و دستورالعمل‌‌های آموزش و پرورش اداره می‌شود بنابراین شرایط همانند مدارس دولتی بود و ماهیت متفاوت ندارد و طبق ماده ۲۳ قانون به کارگیری کادر اداری و آموزشی براساس ضوابط آموزش و پرورش است در نتیجه ورود افراد متفرقه به عناوین مختلف مجاز نیست چراکه مدرسه دارای هویت تعلیم و تربیتی بوده و برای ورود به آن سازمان های مربوطه نیز باید با همکاری آموزش و پرورش اقدام کنند.

گرد با بیان اینکه مدارس غیردولتی در خصوص عوارض ساخت و ساز و نوسازی در حکم مدارس دولتی تلقی می‌شوند، ادامه داد: رعایت آیین نامه استقرار فضا که نیاز به تاییدیه سازمان نوسازی دارد مورد توجه بوده و برخی نهادها همچون بهداشت برای نظارت حق ورود ندارند.

انتهای پیام/

اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی به دولت ارائه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار