محسن بیگی مطرح کرد؛

تفاوتی بین دانش‌آموزان اتباع خارجی و دانش‌آموزان کرمانی در تحصیل نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هیچ تفاوتی بین تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی با دانش‌آموزان کرمانی نیست.

تفاوتی بین دانش‌آموزان اتباع خارجی و دانش‌آموزان کرمانی در تحصیل نیست به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛   محمد محسن‌بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عصر امروز در آئین افتتاح مدرسه 12 کلاسه "حکیم خیام" اتباع افغانی در کرمان که با حضور محمدتقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد اظهار داشت: مدرسه "حکیم خیام" با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان در شهر کرمان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه از اداره کل نوسازی استان بابت احداث این مدرسه تشکر می‌کنیم، گفت: مدرسه "حکیم خیام" اتباع افغانی در کرمان از مهر‌ماه امسال پذیرای دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حدود 27 هزار دانش‌آموز اتباع افغانی در استان کرمان تحصیل می‌کنند افزود: برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع افغانی در استان کرمان بین 130 تا 140 مدرسه باید ساخته شود اما فعلا مردم کرمان سخاوتمندانه از حضور این دانش‌آموزان استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تحصیل اتباع افغانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است خاطر‌نشان کرد: هیچ تفاوتی بین تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی با دانش‌آموزان کرمانی نیست.

محسن‌بیگی با بیان اینکه انتظار می‌رود دستگاه‌های متبط با اتباع خارجی در استان کرمان در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشند گفت: نیازمند اعتبارات بهتری برای احداث مدارس هستیم و در حال حاضر پروژه دیگری در شهر زرند با مشارکت اداره اتباع در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای وسعت زیادی بوده و فاصله شمال تا جنوب آن بیش از هزار کیلومتر است افزود: در شهر کرمان تراکم دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی حدود 40 نفر در هر کلاس است و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/س

 

هیچ تفاوتی بین تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی با دانش‌آموزان کرمانی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار