لاهوتی در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم:

کاهش جمعیت روستایی در کشور خطرناک است

نماینده مردم لنگرود گفت: افزایش جمعیت شهری و کاهش جمعیت روستایی خطرناک است.

لاهوتی  / موافقبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در جریان روند رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و  در موافقت با کلیات آن اظهار داشت:دولت خط مشی تولید خود را ارائه داد اما در ابتدا نیاز است شناختی از وضعیت کلی کشور داشته باشیم.

لاهوتی افزود: امروز در وضعیت آموزش از 20 کشور منطقه رتبه 16 و در جهان نیز از 136 کشور92 را داریم که باید به این رتبه‌ها دقت شود. علی‌رغم تلاشهای آقای هاشمی  رتبه ما در بحث بهداشت از بین 26 کشور رتبه 11 و در جهان در بین 210 کشور رتبه نوزدهم هستیم. هرچند با کاهش سه پله‌ای در  این دولت مواجه بودیم.

نماینده مردم لنگرود به بحث جمعیت شهری اشاره کرد و گفت: در جمعیت شهری جمعیت ما از بین 26 کشور رتبه دوم و در جهان ازبین 207 کشور رتبه 12 را دارد که این آمار بسیار خطرناک هستند.

وی خطاب به جهانگیری بیان داشت: جمعیت شهری ما رو به افزایش و جمعیت روستایی رو به کاهش است. روزی جمعیت شهری ما 30 درصد و جمعیت روستایی 70 درصد بود اما امروز وضعیت به گونه دیگر و بسیار خطرناک است چرا که این کاهش جمعیت در روستا به معنی کاهش تولیدات کشاورزی است و آسیب‌های جدی را در پی دارد.

لاهوتی بیان داشت: در بحث مصرف انرژی کشور ما از بین 20 کشور رتبه 14 و در جهان از بین213 کشور رتبه 121 را دارد. هرچند تلاش‌هایی در این زمینه شده، اما نتیجه چندانی نداد مضاف بر اینکه در بحث مبارزه با فساد که سرلوحه کار دولت نیز است رتبه ما در بین 25 کشور منطقه پانزدهم است و در بین 176 کشور جهان 131 هستیم هرچند با همت دولت یازدهم از رتبه 144 به رتبه 131 کاهش یافته است. در بحث مقررات دست و پاگیر که باعث آسیب به تولیدکنندگان شده است در منطقه ازبین 20 کشور رتبه 17 و در جهان از بین 138 کشور رتبه 97 را داریم.

 نماینده مردم لنگرود درباره سرمایه‌گذاری خارجی تصریح کرد: نگاهمان را به واردات باید تغییر دهیم و راهی جز تعریف اقتصاد مقاومتی به این شکل نداریم و باید واردات را کاهش و صادرات را افزایش دهیم. نگاه به چهار ماه اول نشان می‌دهد، واردات 15 درصد افزایش و صادرات 10 درصد کاهش داشته است و رئیس جمهور باید به این امر توجه ویژه کند.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده به تولید کننده آسیب می‌زند، گفت: صنعت گردشگری که در جهان از لحاظ بحث‌های اقتصادی رتبه سوم را دارد باید توسعه یابد و 20 میلیون گردشگر در طول سال وارد کشور کنیم.

لاهوتی به سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و افزود:سرمایه‌گذاری خارجی یکی از مشکلاتی است که ما در کشور داریم آقای روحانی پیش‌بینی کرده است که 770 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش اقتصاد باید صورت گیرد که 65 میلیارد دلار آن باید با جذب سرمایه خارجی باشد. البته دولت یازدهم به نسبت دولت گذشته که سرمایه‌گذاری خارجی در آن زیر یک میلیارد دلار بود پیشرفت خوبی داشت به طوری که در این دولت سرمایه‌گذاری خارجی به 11 میلیارد دلار رسید اما طبق برنامه ششم توسعه ، دولت باید میزان سرمایه‌گذاری خارجی را به 65 میلیارد دلار برسد.

 انتهای پیام/

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار