مسکو رسانه‌های غربی را از تلاش برای تخریب روابط ایران و روسیه بر حذر داشت

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه رسانه‌های ضدروسی غربی را از تخریب روابط تهران و مسکو بر حذر داشت.

مسکو رسانه‌های غربی را از تلاش برای تخریب روابط ایران و روسیه بر حذر داشتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام وزارت خارجه روسیه با اشاره به دروغ بودن ادعای یک روزنامه آلمانی مبنی بر انتقال جنگ افزار یا اجزای آنها از ایران به روسیه برای تعمیر، رسانه‌های ضدروسی غربی را از تخریب روابط تهران و مسکو بر حذر داشت.

 
روزنامه آلمانی «ولت ام زونتاگ» روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه در سازمان های اطلاعاتی غربی بدون ذکر نام مدعی شده بود که روسیه قطعنامه های شورای امنیت درباره منع ارسال تسلیحات سنگین به ایران و خدمات تعمیر و نگهداری آنها را نقض کرده است.
 
این مقام وزارت امور خارجه روسیه درباره ادعای این روزنامه آلمانی گفت: مسکو در روابط با تهران همواره مطابق تعهدات بین المللی اقدام می کند. 
 
خبرگزاری اسپوتنیک بدون ذکر نام این مقام به نقل از او نوشت: از طرف روسیه مساله ای در روابط با ایران وجود ندارد، زیرا همواره بر اساس تعهدات بین‌المللی خود اقدام می کنیم و در آینده نیز چنین رویکردی خواهیم داشت. 
 
وی افزود: این مساله (ادعاها) در دفاتر رسانه‌های ضدروسی خلق می شود که بی اساس است و برای متشنج تر کردن روابط روسیه و کشورهای غربی بهانه‌تراشی می کنند. 
 
مقام روس گفت: بدیهی است در این شرایط روابط روسیه و ایران هدف قرار می گیرد و خبرنگاران از این گونه گزارش ها برای اهداف ناشایست استفاده می‌کنند. 
 
در مقاله روزنامه آلمانی ولت ام زونتاگ ادعا شده: ایران از طریق سوریه اجزای تسلیحات سنگین نیاز به تعمیر را به روسیه ارسال کرده است. هواپیماهای ایرانی برای این منظور ماه ژوئن دو بار در پایگاه حمیمم روسیه در سوریه فرود آمده و محموله های نظامی برای ارسال به روسیه را به این پایگاه منتقل کرده‌اند. 
 
«فرانتس کلینتسویچ» معاون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه (سنا) با تکذیب این خبر روزنامه آلمانی گفت: نیازی به ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه برای تعمیر و بازسازی وجود ندارد.
 
وی به اسپوتنیک گفت: روسیه مقادیر بزرگی تسلیحات و تجهیزات نظامی به ایران ارسال کرده است که بدیهی است نیاز به امور خدمات و نگهداری دارد.
 
مقام روس گفت: روسیه همزمان با ارسال این تسلیحات به ایران، متخصصان ایرانی را نیز آموزش داده است که می توانند کار نگهداری را انجام دهند.
 
وی ادامه داد: آموزش کارشناسان ایرانی برای تعمیر جنگ افزارهای ارسالی به این کشور در قراردادهای مربوطه پیش بینی شده است و کاملا با اصول بین‌المللی مطابقت می کند.
 
انتهای پیام/
 

واکنش روسیه به تلاش رسانه‌های غربی برای تخریب روابط مسکو و تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار