پدافند غیرعامل عهده دار آموزش نیروهای امدادی در دزفول

مدیر کل پدافند غیرعامل خوزستان از اعزام تیمی برای آموزش نیروهای امدادی در دزفول خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حری، مدیر کل پدافند غیرعامل خوزستان گفت:در مدیریت بحران نشت گاز کلر در دزفول خلاء آموزش نیروهای امدادی محسوس بود.

وی بر لزوم آموزش نیروهای امدادی از جمله هلال احمر،آتش نشانی،بسیج و ارتش آموزش های لازم در جهت کنترل و مدیریت حوادث مختلف از جمله مقابله با مواد شیمیایی را فراگیرند تا بتوانند به درستی و در کمترین زمان ممکن حادثه را مدیریت کنند تاکید داشت.

حری گفت:طرح جامع پدافند غیرعامل شامل 12 گام است که طبق آن دارایی های  خوزستان از جمله نیروی انسانی،دارایی های فیزیکی،دارایی های معنوی و دارایی های سایبری که 2 هزار دارایی می باشند شناسایی شده اند و از بین این دارایی ها 220 دارایی مهم و حساس در سطح ملی و استانی طبقه بندی شده اند.


حری اظهار کرد:می توان این طبقه بندی را نیز در شهرستان دزفول انجام داد تا تهدیدها شناسایی شود چرا که موضوع نشت گاز کلر در دزفول یک تهدید بود و می تواند دوباره هم اتفاق بیفتد زیرا هم اکنون گاز کلر در استخرها نیز نگهداری می شود که باید روی نگهداری آنها نظارت شود تا حادثه مشابهی تکرار نشود.


وی گفت:باید نقاط آسیب پذیر شناسایی و برای رفع آنها اقدام کرد ضمن اینکه وابستگی دارایی ها مانند وابستگی قطعی آب،برق و تلفن نیز یک موضوع جدی است که باید این موارد در جلسات مختلف مشخص و بررسی شوند .


وی افزود:لازم است تیمی در دزفول تشکیل شود و در قالب کمیته ای ویژه این موارد را بررسی کند.


انتهای پیام/م

آموزش به نیرو های امدادی در دزفول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.