رشد ۱۹ درصدی مرگ‌و‌میر نوجوانان آمریکایی بر اثر مصرف مواد مخدر

بر اساس گزارش مرکز ملی آمار بهداشت آمریکا نرخ مرگ‌و‌میر نوجوانان این کشور بر اثر مصرف مواد مخدر ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی‌ان‌ان؛ نرخ مرگ و میر نوجوانان آمریکایی بر اثر مصرف مواد مخدر طی دو سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش مرکز ملی آمار بهداشت آمریکا، در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نرخ مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در میان نوجوانان بین ۱۵ تا ۱۹ ساله آمریکایی ۳.۱ نفر در هر ۱۰۰ هزار نوجوان بود که این نرخ با افزایش ۱۹ درصدی در سال ۲۰۱۷ به ۳.۷ نفر رسیده است.

مصرف بیش از اندازه موادمخدر در میان نوجوانان آمریکایی مهمترین علت مرگ ناگهانی آن‌ها گزارش شده است. در حالی که طی سال‌های اخیر، مصرف متادون، الکل، تنباکو و مخدر‌های صنعتی در میان نوجوانان آمریکایی کاهش یافته و میزان مرگ و میر ناشی از این مواد نیز به صورت چشمگیری پایین آمده است، رشد مصرف دارو‌های خانواده «اکسی کدون» (مخدر‌های ضد درد)، هروئین و «فنتانیل ها» (مخدر‌های بیهوشی) عامل اصلی مرگ نوجوانان در آمریکا اعلام شده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا اخیرا نسبت به اپیدمی مصرف مواد مخدر در میان نوجوانان آمریکایی هشدار داده و آن را یک وضع اضطراری ملی عنوان کرده است. وی معتقد است بهترین راه برای جلوگیری از اعتیاد و مصرف بی اندازه مواد مخدر، مقابله با سوء استفاده از مواد مخدر است. او گفت: بحران دارو‌های مخدر در آمریکا «یک وضعیت فوق العاده ملی» است. او با اعلام این مطلب، وعده داد تلاش‌ها برای مقابله با این پدیده شایع در آمریکا تشدید شود. ما وقت، تلاش و پول زیادی را برای مقابله با این بحران صرف خواهیم کرد. این یک مشکل جدی است، به گونه‌ای که مشابه آن را تا کنون نداشته ایم.

به باور کارشناسان، مردم و رسانه‌ها تاثیر چندانی در مقابله با رشد اپیدمی اعتیاد در میان نوجوانان آمریکا ندارد. چرا که مصرف مواد مخدر برای آمریکایی‌ها به موضوعی عادی تبدیل شده است.

استفاده از دارو‌های مسکن و همچنین هروئین در سال ۲۰۱۶ منجر به مرگ نزدیک به ۶۰ هزار نفر در آمریکا شد.

بر اساس آمار‌های منتشر شده توسط انجمن اعتیاد به دارو در آمریکا، دو تا سه میلیون نفر در این کشور به دارو‌های مسکن یا هروئین معتاد هستند. همچنین بر اثر استفاده بیش از حد مجاز (اوردوز) دارو‌های مخدر، روزانه ۹۰ نفر در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند.

 

انتهای پیام/

 

مصرف بیش از اندازه موادمخدر در میان نوجوانان آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار