بهرام نیا در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری:

آوایی شایسته صدارت بر وزارت دادگستری است/وزیر دادگستری باید اهل تعامل باشد

نماینده مردم نهاوند گفت: با توجه به شناخت‌های جامعی که از آوایی دارم او را شایسته تصدی بر وزارت دادگستری معرفی می‌کنم.

در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری:به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با سیدعلیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری اظهار داشت: ما مفتخریم که امروز دنیا شاهد یکی از مصادیق مردم سالاری دینی در مقیاس کوچک است، مردم سالاری که نمونه بزرگتر آن را طی چند ماه گذشته دیدیم.

نماینده مردم نهاوند ادامه داد: آن مردم سالاری که با مقیاس بزرگ در شرایطی برگزار شد که اطراف کشور را موجی از ناامنی، دود، جنگ و ترور گرفته بود، اما علی رغم این ناامنی ها مردم ما یک مردم سالاری بزرگ را به منصه ظهور رساندند که آن برگزاری یک انتخابات همراه با امنیت و آرامش و مشارکت بالای 70درصدی بود، این انتخابات یک مردم سالاری دینی بزرگ را به نمایش گذاشت.

موافق وزیر پیشنهادی دادگستری با طرح این سوال که آیا این ملت که همیشه در صحنه بودند محق خدمتگزاری نیستند ادامه داد: ما حتی در زمان رسول الله (ص) شاهد چنین امتی نبودیم. به واسطه این شایستگی و برجستگی و حضور در صحنه این ملت شایسته انجام هر خدماتی است.

بهرام نیا گفت: امروز که ما در حال انتخاب وزرای پیشنهادی دولت هستیم، یکی دیگر از مصادیق مردم سالاری دینی را به نمایش گذاشتیم، پس می طلبد تا افرادی را برای خدمت به این ملت انتخاب کنیم که لباس خدمت زیبنده آنها و آویختن مدال خدمت به گردنشان را افتخار بدانند.

وی تصریح کرد: همانگونه که می دانید دستگاه قضا به دلیل ماهیت عملکردی از یک حساسیت، شأن و منزلت بالایی برخوردار است. این شأن و منزلت فاخر در اصل 160 قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است پس باید در انتخاب وزیر دادگستری دقت و ژرف نگری بالایی صورت بگیرد تا فردی مومن و کاردان اتفاق انتخاب شود.

نماینده مردم نهاوند در خصوص سوابق وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: آقای آوایی قریب به 4 دهه در مشاغل مختلف قضایی حضور داشته و همچنین در قوه مجریه به عنوان یک مسئول بین بخشی استخوان خرد کرده است، طی 4 دهه حضور در قوه قضاییه باعث شده تا ایشان شناخت خوبی از این قوه داشته باشند و به عنوان فردی مناسب برای این سمت باشند.

موافق وزیر پیشنهادی دادگستری افزود: آقای آوایی به صورت پلکانی مناسب در قوه قضاییه را طی کرده است. وزیر پیشنهادی ابتدا از دادسراها کار خود را آغاز کرد سپس به ریاست شعبه یک منصوب شد و پس از آن ریاست دادگستری را عهده دار بود و در ادامه ریاست کل دادگستری ها را بر عهده گرفت.

بهرام نیا در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: وزیر دادگستری باید اهل تعامل، منطقدان و اخلاق مدار باشد، کسی باشد که مورد وثوق دو قوه مجریه و مقننه باشد. وزیر دادگستری به پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و با معرفی رئیس جمهور انتخاب می شود و باید دید که دلیل انتخاب آقای آوایی برای این سمت چه بوده قطعاً تجربه، کاردانی و تخصص حرفه ای باعث این انتخاب بود.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی دادگستری

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار