از نتایج خروج انگلیس از اتحادیه اروپا؛

افزایش هزینه‌های دفاعی انگلیس به دلیل سقوط ارزش پوند در برابر دلار

سقوط ارزش پوند در برابر دلار آمریکا، هزینه ساخت نسل جدید جنگنده‌های انگلیسی را افزایش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز؛ آمریکا و انگلیس از جنگنده‌های اف- 35 در نیروی هوایی خود استفاده می‌کنند که ساخت شرکت‌های آمریکایی «لاکهید مارتین» و «نورثروپ گرومن» و شرکت انگلیسی «بی‌ای‌ئی سیستمز» است.

نیروی هوایی آمریکا 3 میلیارد پوند برای بروز رسانی جنگنده‌های اف- 35 هزینه کرده تا توان مقابله با تهدیدات و چالش‌های بین‌المللی جدید را به دست آورد. با توجه به کاهش ارزش پوند در برابر دلار، که در نتیجه تصمیم دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا اتفاق افتاد، هزینه تمام شده ساخت جنگنده‌های اف- 35 برای لندن تا 10 درصد افزایش یافت.

وزارت دفاع انگلیس ناچار شد در سال منتهی به مارس 2017، 80 میلیون پوند بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه برای ساخت جنگنده‌های اف- 35 هزینه کند.

این فقط یکی از پیامدهای اجرایی شدن طرح برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) است. بانک مرکزی اروپا اعلام کرد ‏بانک‌هایی که در انگلیس ‏فعالیت می‌کنند برای انتقال ‏دفاتر خود به اتحادیه اروپا ‏در چارچوب برکسیت، هنوز آماده ‏نیستند.

انگلیس 23 ژوئن سال 2016، در یک همه پرسی، به خروج از اتحادیه اروپا رای داد. مذاکرات برکسیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا در روز 19 ژوئن به طور رسمی آغاز شد. مهلت انجام این مذاکرات تا اواخر ماه مارس سال 2019 به پایان خواهد رسید.

انگلیس اوایل ماه ژوئن، انتخابات زودهنگامی برگزار کرد که نخست با هدف اتحاد سیاسی این کشور پیش از آغاز روند مذاکرات برکسیت صورت گرفت. با این‌حال، هنگامی که این انتخابات به ایجاد پارلمان معلق انجامید و محافظه‌کاران را بر آن داشت توافقی را با حزب اتحادگرای دموکراتیک حاصل کنند، از قدرت و اختیارات «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، کاسته شد.

 

انتهای پیام/

 

هزینه‌های دفاعی انگلیس افزایش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار