رئیس سازمان فضای سبز شیراز:

کم‌توجهی به اجرای طرح‌های آبخیزداری در دشت شیراز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نسبت به کم توجهی نهاد‌های متولی در اجرای طرح‌های مختلف آبخیزداری در دشت شیراز انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید معصومی رئیس سازمان فضای سبز شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز در سال‌های گذشته در حریم شهری این کلان‌شهر به ویژه ارتفاعات طرح‌های مختلفی را در حوزه فضای سبز و آبخیزداری انجام داده است که کافی نیست، گفت: باید بین دستگاه‌های متولی از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و آبخیزداری بیش از پیش طرح‌های مختلف آبخیزداری در دشت شیراز اجرا شود تا عطش موجود در سفره‌های زیرزمینی برطرف شود.


وی افزود: بر اساس کارشناسی صورت گرفته در صورتی که به تغذیه سفره‌های زیرزمینی توجهی نشود، در این زمینه با بحران و بروز مسائل و مشکلات زیادی روبرو می‌شویم.


معصومی با اشاره به اینکه شیراز یکی از پاک‌ترین کلان‌شهر‌های کشور است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل آن نیز وجود باغ‌های کهن قصرالدشت و همچنین درختکاری سه هزار و ۵۰۰ هکتاری در ارتفاعات و همچنین توجه و اهمیت شهروندان در توسعه فضای سبز است.


وی بیان کرد: شهروندان شیرازی در طرح "با هم درخت بکاریم" درخواست‌های خود را به رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اعلام کرده و در این راستا ۱۲ هزار اصله نهال کاشته شد.


معصومی اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای سبز این کلان‌شهر ۲۳.۳ متر مربع است که شامل پارک، فضای سبز حاشیه معابر و ارتفاعاتی است که توسط شهرداری سبز شده است.


رئیس سازمان فضای سبز شیراز تصریح کرد: اگر بخواهیم فضای سبز موجود در بخش خصوصی و همچنین پادگان‌ها و نهاد‌های مختلف را به سرانه فضای سبز شیراز اضافه کنیم بدون شک این سرانه دو برابر می‌شود.


وی گفت: برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با یک عزم جدی با مشارکت شهروندان در حال انجام است و برای نگهداری از فضای سبز طرح‌های مختلف از جمله عملیات به‌زراعی در خاک برای زنده ماندن درختان است.


معصومی بیان کرد: براساس این طرح، آبرسانی به ریشه درختان در عمق یک متری و ایجاد درگاه‌های تنفسی درختان در برخی از خیایان‌های شیراز از جمله قدوسی، ایمان شمالی، قصرالدشت و پارک آزادی اجرا می‌شود.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز شیراز همچنین به برنامه‌های محوری این سازمان در بخش سیما و منظر اشاره کرد و افزود: در این راستا با مشارکت شهروندان برخی آلودگی‌های بصری از جمله توجه به زیباسازی و جلوگیری از برچسب چسبانی و دیوار نویسی در حال اجرا است.


وی با بیان اینکه پارسال نیز آیین نامه تبلیغات شهری به تصویب رسید، افزود: در حال حاضر با همکاری شهرداری مناطق از جمله شهرداری بافت تاریخی و فرهنگی ساماندهی تابلو‌های شهریدر بافت مرکزی شهر از جمله بلوار زند در حال اجرا است.


معصومی اظهار کرد: همچنین ساماندهی ورودی‌های شهر شیراز، ایجاد پیاده‌راه‌ها و گذرگاه‌های اجتماعی و همچنین ساخت پارک‌های بزرگ مقیاس در دست اقدام است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به قطع درختان صنوبر در حاشیه رودخانه خشک شیراز تصریح کرد: این درختان دچار آفت شده و درختانی دیگر از جمله آیلان و زیتون تلخ جایگزین آنان می‌شود.


شهروندان شیرازی برای درخواست کاشت درخت در کوچه و معابر محل زندگی خود می‌توانند با ۱۳۷ تماس برقرار کنند.
انتهای پیام/ر

طرح آبخیزداری در دشت شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار