معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی؛

اعتبار قانونی همه رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت : رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس قانون مصوب سال 67 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی سال 69 هیئت وزیران توسط کمیته 3 نفره قانون تایید رشته های تحصیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب می شود.

اعتبار قانونی همه رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛منادی  معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی،افزود : تصویب رشته های دانشگاه آزاد ارتباطی با قانون سنجش و پذیرش وزارت علوم ندارد با این حال تمامی رشته های دانشگاه آزاد از شرایط لازم این قانون که دارابودن حداقل 3 استادیار یا 2 استادیار و یک استاد نیمه وقت شاغل در آن رشته برخوردار هستند.


معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از اقدام اخیر وزارت علوم در حذف ۳ هزار رشته دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد : این اقدام سبب تشویش اذهان عمومی میان کسانی که دنبال تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی بودند، شد.


وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تذکر ۱۰۰ امضایی را به وزیر علوم دادند و کمیسیون اموزش و تحقیقات نیز جلسه تشکیل داد و با وزیر و معاون آموزشی وزارت علوم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس توافق شد.


وی ادامه داد: به رغم این پیگیری‌ها، در نهایت کار پیش نرفت تا اینکه نمایندگان مجلس درخواست ۲۰۵ امضایی دو فوریتی را درخواست کردند که این قانون سال ۶۷ مجدد به صورت دو فورتی تصویب شود.


منادی تصریح کرد: رییس مجلس شورای اسلامی دستور داد که این قانون است و وقتی قانونی قبلا تصویب شده است، دوباره به تصویب نیاز ندارد.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در بند یک ماده سه قانون تنقیح و تدوین قوانین مجلس شورای اسلامی آمده است که اعلام اعتبار قانون بر عهده معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی است.


وی ادامه داد:بر این اساس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به جای یکی از اعضای سابق این کمیته کبکانیان را به عنوان عضو جدید این کمیته انتخاب کرد.


منادی با بیان اینکه نباید مسائل داخلی دانشگاهی در جامعه مطرح شود تاکید کرد : وزارت علوم صلاحیت رد تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس را ندارد.

انتهای پیام/خ

تمامی رشته محل های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی دارای اعتبار قانونی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار