مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:

اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار نفر در خوشه‌های صنعتی و کسب و کار فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در خوشه‌های صنعتی و کسب و کار فارس مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: با حمایت این شرکت از ایجاد و تشکیل پنج خوشه صنعتی و کسب و کار در استان، هم اینک بیش از ۱۰۰ هزار نفر در قالب این خوشه‌ها به کار اشتغال دارند.


قنبری افزود: تا کنون ۲ خوشه گلاب و عرقیات میمند و سنگ شمال، با دستیابی به اهداف مورد نظر در حوزه‌های ارتقای تولید، صادرات و فناوری به عنوان خوشه توسعه یافته معرفی شده و شبکه فراگیر این خوشه‌ها نیز تشکیل شده است.


وی ادامه داد: علاوه بر این، ۲ خوشه صنعتی فرش دستباف، رب گوجه فرنگی و ترشیجات نیز در مرحله پایانی انجام مراحل توسعه خوشه‌ای قرار دارند و با تشکیل شبکه فراگیر تا پایان سال ۹۶ به مرحله توسعه یافتگی می‌رسند.


قنبری، با اشاره به فعالیت خوشه خرمای جنوب به عنوان پنجمین خوشه کسب و کار در استان فارس، بیان کرد: عامل توسعه این خوشه نیز انتخاب شده و فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.


وی اظهار داشت: تا کنون ۱۲ خوشه صنعتی شامل سنگ شمال فارس، سنگ نی ریز، انجیر، خرما، گلاب و عرقیات گیاهی، رب گوجه و ترشیجات، گیاهان دارویی، بسته بندی میوه و مرکبات، صنایع پلاستیک، مسقطی لار، خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در این استان شناسایی شده است.


قنبری گفت: از این تعداد تاکنون طرح امکان سنجی ۹ خوشه صنعتی به پایان رسیده است.


وی، به برخی از دستاورد‌های اجرای طرح خوشه‌های صنعتی در استان فارس، اشاره کرد و افزود: در خوشه سنگ شمال با اجرای برنامه‌های حمایتی، علاوه بر کاهش صادرات سنگ خام، اقدام‌های موثری برای صادرات به کشور‌های هدف جدید نظیر روسیه و عمان درحال انجام است.


قنبری ادامه داد: در خوشه گلاب و عرقیات میمند فیروزآباد آفارس نیز اقدام‌های تاثیرگذاری در بخش‌های بازاریابی، استانداردسازی محصولات و ارتقای سطح فناوری واحد‌های تولیدی انجام شده است.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در خوشه‌های صنعتی فارس را از راهبرد‌های مهم سال ۹۶ این شرکت بیان کرد و گفت: با برگزاری نشست‌های مختلف با ذینفعان خوشه‌های صنعتی فعال در این استان، تشکیل چهار کنسرسیوم در خوشه فرش، گلاب و عرقیات میمند، سنگ شمال و رب گوجه فرنگی، ترشیجات و شوریجات وارد مرحله اجرایی شده است.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز برای تقویت فعالیت کنسرسیوم‌های صادراتی، از ایجاد مراکز فروش کنسرسیوم‌ها در بازار‌های هدف خارجی حمایت و علاوه بر این با اختصاص یارانه، بخشی از هزینه‌های اعزام اعضای کنسرسیوم‌ها به نمایشگاه‌های بین المللی را پرداخت می‌کند.


کنسرسیوم، به اتحاد ۲ یا چند شرکت برای شرکت در مناقصه یک پروژه معین گفته می‌شود، که در صورت برنده شدن در مناقصه، اجرای پروژه در قالب قرارداد با کارفرما و بر اساس شرایط مورد توافق بین اعضای کنسرسیوم انجام می‌شود.
انتهای پیام/ر

تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در خوشه های صنعتی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.