مادر تنها قربانی حادثه شارلوتسویل: حاضر نیستم با ترامپ ملاقات کنم

مادر دختر ۳۳ ساله‌ای که هفته گذشته در حمله نژادپرستانه شارلوتسویل کشته شد گفت حاضر نیست با ترامپ ملاقات کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز؛ «سوزان برو»، مادر تنها قربانی حادثه نژادپرستانه شارلوتسویل، اظهار داشت: پس از آنکه سخنان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، را درمورد برابر خواندن سفیدپوستان نژادپرست و معترضان به نژادپرستی شنیدم، دیگر حاضر به ملاقات و گفتگو با وی نیستم.

در جریان تظاهرات سفیدپوستان نژادپرست در شارلوتسویل، عده‌ای از مخالفان نژادپرستی نیز به خیابان‌ها آمدند تا چنین دیدگاهی را محکوم کنند. در همین حین جوانی سوار بر خودرو با سرعت به سمت مخالفان نژادپرستی حمله کرد. در این حادثه علاوه بر مصدوم شدن چند نفر، «هیتر دی هِیِر»، زنی 32 ساله، جان خود را از دست داد.

مادر قربانی شارلوتسویل در ادامه گفت: به دلیل درگیر بودن برای برگزاری مراسم تدفین، نتوانستم اخبار را پیگیری کنم تا آنکه پنجشنبه شب در تلویزیون دیدم رئیس جمهور ترامپ می‌گوید هر دو طرف ماجرا مقصر هستند. او دخترم را با اعضای گروه نژادپرستی «کو کلاکس کلان»، از سازمان‌های آمریکایی که پشتیبان برتری نژاد سفید، نژادگرایی، ضدیت با آئین کاتولیک، بومی‌گرایی و نفرت نژادی هستند، مقایسه کرد. من نمی‌توانم بابت این موضوع، رئیس جمهور را ببخشم.

«سوزان برو» در ادامه گفت: نژادپرستان سعی کردند صدای دختر من را خفه کنند؛ اما با کشتن او موجب شدند صدایش رساتر شود.

از مادر قربانی شارلوتسویل پرسیده شد آیا پیغامی برای رئیس جمهور ترامپ دارد؟ که وی پاسخ داد: «قبل از اینکه حرفی بزنی، راجع به آن فکر کن.»

لیندسی والترز، سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرده بود در انتظار فرصت مناسبی هستند تا ترتیب ملاقات حضوری رئیس جمهور و «سوزان برو» داده شود.

 انتهای پیام/

مادر قربانی حادثه شارلوتسویل حاضر به ملاقات با ترامپ نشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار