زیر ساخت‌ها جوابگوی رونق گردشگری در استان نیست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیر ساخت‌ها و امکانات موجود در بسیاری از مناطق گردشگری این استان جوابگوی نیازهای گردشگران و رونق و شکوفایی این صنعت نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    فتاح محمدی در اختتامیه نخستین همایش عشایرگردی و طبیعت‌گردی در یاسوج اظهار داشت: ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگ بین استان با سراسر کشور برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و رونق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.

وی افزود: هدف از برپایی این جشن معرفی جاذبه‌ های دیدنی، طبیعی، تاریخی و از همه مهمتر فضای عشایری و آداب‌و رسوم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

محمدی تبیین و معرفی شکل و سبک و محتوای زندگی عشایری را در رونق گردشگری استان ضروری دانست و افزود: نقش رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در تحقق این مهم تعیین کننده است.

آیین پایان همایش عشایرگردی و طبیعت گردی عصر جمعه با حضور آژانس ها و راهنمایان گردشگری سراسر کشور در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

اختتامیه این همایش با حضور 30 نفر از مدیران آژانس‌ها و راهنمایان گردشگری سراسر کشور برگزار شد.

آژانس‌ها و راهنمایان گردشگری چین، ترکیه، آلمان، فرانسه، انگلیس، گرجستان، ارمنستان، در این جشن حضور داشتند.

حدود 12 درصد از جمعیت 713 هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد را عشایر تشکیل داده است.

2 هزار و 150 گردشگر خارجی از ابتدای سال 1395 تا پایان خرداد امسال از جاذبه‌های این استان دیدن کردند.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.

این استان با بیش از 15 هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

افزون بر 2 هزار و 600 اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 750 مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کارشناسان می گویند که سبک زندگی عشایری، سیاه چادرها، غذاهای سنتی، آواها و نواها به‌ویژه صدای دلنشین لالایی زنان ایل، موسیقی بومی، لباس‌های محلی، روستاهای بکر و دورافتاده و جاذبه‌های گردشگری در مناطق روستایی و عشایری در کنار جاذبه‌های طبیعی یک فرصت برای جذب گردشگر در کهگیلویه و بویراحمد است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.