حجت الاسلام انصاریان؛

چگونگی برخورد با ثروت ملاک ارزیابی خداوند است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ارزش انسان‌ها نزد خدا به ثروت و دارایی نیست گفت:برخورد مردم با ثروتشان برای خدواند ملاک ارزیابی است.

چگونگی برخورد با ثروت ملاک ارزیابی خداوند استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام حاج شیخ حسین انصاریان استاد حوزه و دانشگاه؛ در جمع مردم همدان در مسجد مهدیه با بیان اینکه خداوند شکل و ظاهر همه موجودات عالم را نیکو آفریده است، اظهار داشت: خداوند متعال نگاه و نظری به شکل و ظاهر انسان ها ندارد و نباید تصور کرد زیبایی جسم نزد خداوند ملاک محبوبیت است چراکه تمام موجودات در جایگاه وجودی خود زیبا هستند.

وی با بیان اینکه تصور زیبایی و زشتی انسان‌ها از منظر قرآن حرف‌های بی اساس و اعتباری است، افزود: از قدیم الایام مردم قواعدی برای زیبایی ایجاد کردند و هرکس با قواعد مردم منطبق باشد زیبارو و هر کس در نقطه مقابل آن قواعد باشد زشت شناخته می شود در صورتی که قرآن کریم می فرماید کل خلقت و آفرینش عالم زیبا است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند در ارزش‌گذاری زیبایی جسم و صورت را ملاک ارزیابی قرار نداده است، گفت: برای خداوند چهره حضرت یوسف(ع) و بلال یکی است و در کتب آسمانی کسی را به خاطر زشتی سرزنش نکرده همان طور که زیبایی انسان ها را مورد ستایش قرار نداده است.

وی با بیان اینکه ارزش انسان‌ها نزد خدا به ثروت و دارایی نیست، تصریح کرد: ثروت ریشه به طلا و نقره است که هیچ رنگی نزد خدواند ندارد وهیچ گاه برای انسان سعادت و خوشبختی و یا شقاوت و بدبختی نمی آورد بلکه برخورد مردم با ثروتشان برای خدواند ملاک ارزیابی است.

انصاریان با عنوان اینکه در شرایط کنونی حلال و حرام بودن ثروت برای مردم چندان مهم نیست و آن را جدی نمی‌گیرند، تاکید کرد: در دورانی به این موضوع اهمیت داده می شد به طوری که میرزای شیرازی به دلیل نجات ایران و اسلام هنگامی که دید انگلیس از طریق انحصار توتون و تنباکو به کل کشور مسلط می شود آن را حرام اعلام کرد و مردم به پیروی از این فتوا برای اینکه به واسطه خرید و فروش و مصرف توتون پول حرام به دست نیاورند آن را کنار گذاشتند و موضوع را درک کردند که البته این درک را خداوند به آنها عطا کرد.

وی ادامه داد: این ثابت شده است که اگر تمام عالم برای بنده مومن بن بست ایجاد کند خداوند بن بست ها را می شکند چراکه تقوا موانع را از بین می برد و راه برون رفت را برای مومن باز می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در همین خصوص بابیان اینکه مردم به واسطه مومن بودن فتوای مرجع تقلید را پذیرفتند، اضافه کرد: متاسفانه در جامعه امروزی توجه به این موارد مهم کم شده و برای عده ای زمینه مسخره کردن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه وجود ذره ای مال حرام برکت خانه را از بین برده و عبادات و دعاها نزد خداوند مورد قبول واقع نمی شد، گفت : تشویق کنندگان در جرم شریک جرم هستند چراکه دین خداوند دقیق است.

انصاریان با اشاره به اینکه ثروت، قیافه، جایگاه، مقام و زیبایی صورت برای خداوند ملاک ارزش نیست، تصریح کرد: چنانچه انسانی تصور کند که من زیبارویم و دیگری زشت این تصورات باطل ، یاوه و پوچ و اعتبارات ابلیسی است.

وی با بیان اینکه شیطان به واسطه خود برتر بینی به انسان سجده نکرد، گفت: شیطان ملاک ارزیابی را بر روی ظاهر قرار داد و چون آفرینش خود را از انرژی حرارتی و با ارزش و آفرینش انسان را از خاک و موجودی پست می دانست سجده نکرد و مورد غضب الهی قرار گرفت.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه هیچ گاه نباید به واسطه ظاهر دیگران در مورد باطن آنها اظهار نظر کرد، افزود: انسان‌ها هیچ گاه پرونده اعمال، خوبی های باطنی، اندازه عقل و عبادات و گریه‌های شبانه و هزینه هایی را که برای اسلام می پردازد، نمی بییند بنابراین نباید در مورد آنها به قضاوت بپردازند و ملاک ارزیابی را ظاهر انسان‌ها قرار دهند.

وی با بیان اینکه علم ملاکی برای ارزیابی ارزش انسان ها نیست، گفت: ابلیس از علم و آگاهی بسیار گسترده برخوردار بود و به علم یقین و علم به قیامت بسیار تسلط داشت و با وجود اینکه معرفتش به خداوند در حد اعلا بود به مخالفت با خدا پرداخت.

انصاریان با اشاره به اینکه ثروت، قیافه، شکل و ظاهرو علم برای خداوند تنها یک عنصر است و ملاکی برای محبوبیت و ارزش نیست، تصریح کرد: ملاک ارزیابی برای اهل شقاوت و یا سعادت بودن نزد خداوند قلب انسان هاست.

وی با بیان اینکه دل انسان‌ها به بتخانه تبدیل شده که بت شهوات، بت خواسته های نامشروع، دنیاپرستی، پول پرستی از بت‌های روزگار است، گفت: بدترین بت که در روزگار کنونی بسیار پرقدرت است بت صندلی و جایگاه و مقام است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: به خاطر بت صندلی یقه ها یی پاره، دین مورد معامله و آبروی انسان‌ها ریخته می شود و این آخرین بتی است که قلب را رها می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای آمریکا، انگلیس، اسرائیل، کشورهای اروپایی و شرقی بت صندلی را می‌پرستند، خاطرنشان کرد : عربستان سعودی به خاطر بت صندلی و برای اینکه جایگاه خود را حفظ کند از داعش حمایت و علاوه بر آن در طول دو سال گذشته در یمن انسان هایی را کشته و 18میلیون نفر را تا مرز گرسنگی کشانده است.

انتهای پیام/خ

بدترین بت پرقدرت روزگار کنونی بت صندلی و جایگاه و مقام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.