رئیس شورای شهر اصفهان:

شورای شهر چهارم اصفهان مرزهای سیاسی را در نوردید

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان مرزهای سیاسی و اجتماعی را در نوردید و با اشتراک‌گذاری توانمندی‌ها دوره پرفراز و نشیب اما پر خیر و برکتی را سپری کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا امینی  امروز در مراسم افتتاح پروژه مجموعه پل‌ها و میدان استقلال اظهار کرد: در روزهای پایانی دوره چهارم شاهد افتتاح مجموعه پل‌ها و میدان استقلال در شمال غربی شهر هستیم.

وی افزود: تلاش دوره چهارم شورای شهر ابتدا ارتقا جایگاه این نهاد اجتماعی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم بر اساس قوانین بالادست مثل فرمان‌ها مقام معظم رهبری، قانون اساس و قوانین توسعه مصوب مجلس و برنامه 5 ساله شهر بود.

رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: فضای همدلی حاکم بر مدیریت استان با محوریت استاندار توانمند و فرهیخته ایجاد شده است که در تمام جلسات  استفاده از همه ظرفیت‌ها بدون جهت‌گیری‌های خاص و استفاده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های درونی بود که در شورای شهر به عنوان الگو استفاده شد.

وی با بیان اینکه دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان مرزهای سیاسی و اجتماعی را در نوردید و با اشتراک‌گذاری توانمندی‌ها دوره پرفراز و نشیب اما پر خیر و برکتی را سپری کرد، تصریح کرد: توانستیم از این گذرگاه‌های معضلات عبور کنیم و امانت رأی مردم را به شورای پنجم تحویل دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: اصفهان شهر پرآوازه است و جایگاه رفیع در حوزه ملی و بین‌المللی دارد از این رو وظایف سنگینی بر دوش شورای پنجم است که برای همه آن‌ها توفیق موفقیت دارم.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی پنجم اصفهان باید فرصت‌ها را غنیمت بشمارند چرا که لحظات مانند ابر بهاری می‌گذرد و مردم نظاره‌گر فعالیت‌های آن‌ها هستند، گفت: پروژه استقلال که نماد بارز مدیریت واحد شهری است، از جمله طرح‌های شاخص اصفهان است که اثرات زیست‌محیطی بسیاری دارد.

امینی با اشاره به اقداماتی که در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: حمل و نقل عمومی یکی از مهم‌ترین رویکردهای شورا بود و به لطف خدا خط اول قطار شهری با همیاریِ استاندار، شهرداری، شورای شهر به سرانجام رسید و امروز از ایستگاه قدس تا آزادی آماده است و البته 2 ایستگاه پایانی تا 2 ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: منابع خط دوم تأمین و لایحه آن تصویب شده و 3 هزار میلیارد تومان همراه با کمک دولتی که در آینده می‌پردازد، برای این پروژه تصویب شده است؛ امیدواریم شورای بعدی هم با مدیریت جهادی خط دوم را به نتیجه برسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مراحل توسعه خط اول قطار شهری پیش‌بینی شده است، گفت: این توسعه از عاشق‌آباد به سمت میدان استقلال و از میدان آزادی به سمت غرب اصفهان قرار است با همکاری بنیاد مستضعفان توسعه داشته باشد و قراردادهای آن امضا شده است.

وی با بیان اینکه قرار شد تا 700 دستگاه اتوبوس شهری خریداری شود، گفت: تا به امروز 686 دستگاه آن مهیا شده،  366 دستگاه از آن امروز وارد می‌شود و 350 دستگاه دیگر هم خریداری شده و تا آخر امسال وارد شهر می‌شود.

امینی با بیان اینکه برای اتوبوس‌های تندرو در 13 خط طراحی شده که تا به امروز 40 کیلومتر از این خطوط در حال بهره‌برداری است و تا پایان سال 8 خط به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: هم‌چنین ی1500 دستگاه تاکسی هم تا به امروز نوسازی شده است.

وی بیان کرد: 100 کیلومتر خط دوچرخه‌سواری برای شهر در نظر گرفته شده و این کمک خوبی برای استفاده از دوچرخه است. همچنین نصب 10 دستگاه ایستگاه سنجش آلودگی هوا و صوتی کمک خوبی به پایش آلودگی‌ها می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوا و نتایج آن گفت: این طرح از سوی استانداری به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد و با توجه به آن امروز نتایج خوبی را شاهد هستیم.

وی در خصوص احداث پروژه میدان استقلال ابراز کرد: یکی از نکات مهم این پروژه طرح جابجایی و اجرای تأسیسات عظیم شهری، هم زمان با انجام پروژه و با گستردگی نزدیک به جابجایی حدود  10 کیلومتر در همه زمینه‌های تأسیسات شهری است که با کمک و همیاری ارگان‌های مربوطه به انجام رسیده است.  

امینی افزود: ساخت این پروژه حاصل زحمات شبانه‌روزی شهرداری؛ سازمان آب و فاضلاب؛ اداره کل راه و شهرسازی، بخش‌های اجرایی شهرداری، پیمانکاران، سازمان عمران شهری است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح 900 میلیارد ریال و برای آزادسازی پروژه 400 میلیارد ریال هزینه شده است همچنین 200 میلیارد ریال صرف جابه‌جایی تأسیسات شهری از زیر میدان شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: پروژه میدان شهدای پینارت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مهم ترافیکی و پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان مناسب برای رونق شهر و ورود گردشگران است.

امینی خاطرنشان کرد: پل فلزی و پردیس‌های شهر، جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس، ساخت فاز سوم باغ رضوان، پروژه‌های کوچک محلی، ورزشگاه‌ها و سالن‌های مطالعه نیز از دیگر پروژه‌های شهری است که در این دوره انجام شده است.

 

انتهای پیام/م

جابجایی 10 کیلومتری تأسیسات در طرح استقلال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار