همایش ملی انگور در خراسان شمالی برگزار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از برگزاری همایش ملی انگور و فرآورده‌های جانبی آن طی چهار و پنج شهریورماه ماه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عبدالله یوسفی اظهار کرد: همایش ملی انگور و فرآورده‌های جانبی آن باهدف توجه هرچه بیشتر به فرصت‌های تولید و جلب مشارکت در این حوزه طی روزهای چهار و پنج شهریور ماه در بجنورد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش محصول انگور در توسعه اقتصادی خراسان شمالی گفت: این همایش به‌منظور شناسایی فرصت‌ها و چالش‌ها در این زمینه برگزار می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: فرصت و چالش‌های بوم‌شناختی و اقلیمی در توسعه باغات انگور، اصلاح، احیاء و بهسازی باغات انگور، مدیریت و بهره‌وری عوامل تولید، صنایع تبدیلی و تکمیلی، اقتصاد و بازاریابی و پایداری و سلامت تولید از محورهای برگزاری این همایش است.

وی از برپایی نمایشگاه تخصصی انگور و فرآورده‌های آن به‌عنوان برنامه جانبی این همایش خبر داد و افزود: تاک‌دارانی از شهرستان‌های خراسان شمالی و نیز تعدادی از استان‌های انگور خیز کشور در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزاری کارگاه آموزش تخصصی در حوزه محصول انگور در محل سایت طراحی‌شده واقع در روستای بدرانلو را از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش دو روزه برشمرد.

انتهای پیام/آ

برپایی نمایشگاه تخصصی انگور درهمایش ملی انگور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.