گاردین: داعش هنوز هم مرگبارترین سازمان تروریستی جهان است

تحقیقات دانشگاه مریلند نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش علی‌رغم از دست دادن قلمرو و عناصر خود، هنوز هم مرگبارترین سازمان تروریستی جهان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، براساس تحقیقات دانشگاه مریلند، اگر چه گروه تروریستی داعش در سال 2016 میلادی تعداد زیادی از عناصر و مقدار قابل توجهی از قلمروی خود را از دست داد، اما این گروه همچنان مرگبارترین سازمان تروریستی جهان باقی ماند و تعداد حملات تروریستی خود را در سال گذشته میلادی افزایش داده است.

بر اساس اعلام "مرکز تروریسم جهانی" دانشگاه مریلند، داعش در سال 2016 میلادی بیش از یک هزار و 400 حمله تروریستی انجام داد که طی آن بیش از 7 هزار نفر جان خود را از دست دادند. این میزان حمله تروریستی نسبت به سال 2015، رشد 20 درصدی داشته است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله بارسلون که 13 کشته در پی داشت را بر عهده گرفت. همچنین این گروه حمله با چاقو روز شنبه در روسیه که باعث زخمی شدن 8 نفر شد را نیز قبول کرد. با این وجود، نمی‌توان صحت ادعاهای داعش در این موارد را تایید کرد.

با این حال، مقامات ارشد مبارزه با تروریسم آمریکا اعلام کردند حملات اخیر منطبق بر الگوهایی است که داعش از اعضای خود می‌خواهد به آن طریق دست به عملیات تروریستی بزنند.

در کنار اقدامات تروریستی داعش، گروه‌هایی که خود را همپیمان داعش می‌دانند نیز در سال 2016 بیش از 950 عملیات تروریستی انجام دادند که درپی آن نزدیک به 3 هزار نفر کشته شدند.

این گزارش می‌افزاید: چهار گروه تروریستی در سال 2016، وفاداری خود به گروه داعش را اعلام کردند. این گروه‌های وابسته در بنگلادش، یمن، لیبی، افغانستان، پاکستان و فیلیپین تعداد زیادی از افراد را اعدام کردند.

انتهای پیام/

مرگبارترین سازمان تروریستی جهان کدام گروه است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
داعش=آمریکا
آخرین اخبار