ولیئی:

۱۱۰ زوج تهرانی راهی خانه بخت می شوند

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت:۱۱۰ زوج تهرانی در هفته ازدواج راهی خانه بخت می شوند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه فراهم شدن بستر ازدواج برای فرزندان مددجویان و کمک به آنها برای آغاز زندگی مشترک از اهداف ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان است، اظهار کرد: دستگیری از نیازمندان و تلاش برای رفع دغدغه های آنها مهم ترین رویکرد این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه در هفته ازدواج ۱۱۰ زوج تحت حمایت این نهاد راهی خانه بخت می شوند،افزود: این مراسم در چهار نقطه از استان تهران از جمله شهرستان های اسلامشهر، قرچک، پردیس و منطقه ۱۱ شهر تهران برگزار می شود.

پرداخت 655 فقره تسهیلات کمک هزینه ازدواج از ابتدای امسال

ولیئی با بیان اینکه از ابتدای امسال در سه مرحله تعداد ۶۵۵ فقره تسهیلات بلاعوض کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است، گفت: این تسهیلات در قالب کمک هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به مبلغ دو میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است که از این تعداد ۳۲۰ فقره تسهیلات به مناسبت هفته ازدواج به مبلغ یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه سقف پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان تحت حمایت ۵ میلیون تومان است، افزود: نوعروسان و بانوان تحت حمایت از کمک هزینه خرید جهیزیه ۴ تا ۵ میلیون تومانی و پسران تحت حمایت از هدیه ازدواج ۳ میلیون تومانی بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه تمامی زوجین پشت نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج از این کمک هزینه در سال ۹۵ بهره مند شدند، عنوان کرد: دو هزار و ۲۰۰ جوان مددجو در سال گذشته با دریافت بیش از هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج راهی خانه بخت شدند.

ولیئی در ادامه به سایر برنامه های این نهاد به مناسبت هفته ازدواج اشاره کرد و گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته کمیته امداد استان تهران برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری همایش ،الگوسازی و معرفی زوجین موفق برای افرادی که کمک هزینه جهیزیه و ازدواج به آنها پرداخت شده است، برگزار می‌ کند و نحوه ارتباط همسران با یکدیگر به آنها آموزش داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه دوره‌های آموزشی مذکور تاثیر بسزایی در آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت دارد،یادآور شد: سال گذشته با ارائه خدمات مشاوره فردی و گروهی، ۲۱۸ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان تهران ازدواج مجدد انجام دادند، همچنین از ابتدای سال جاری نیز ۵۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار ازدواج مجدد انجام دادند.

وی به برگزاری دوره آموزشی برای دختران در شرف ازدواج مددجوی کمیته امداد استان تهران اشاره و مطرح کرد: این دوره نیز به منظور ارتقاء سطح آگاهی این گروه از مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود.

ولیئی به سایر برنامه های راهبردی این نهاد به مناسبت هفته ازدواج اشاره کرد و گفت: بررسی شناخت انواع نیازها و محرومیت های مادی و معنوی جوانان در آستانه ازدواج، فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی،خوداتکایی،استقلال اقتصادی جوانان،تشویق و ترغیب زنان سرپرست خانوار به ازدواج مجدد یا بازگشت به زندگی قبلی، تشکیل ستاد هماهنگی با موضوع ازدواج آسان، ارتباط و هماهنگی با سازمانها و خیریه ها به منظور بهره گیری از ظرفیت های آنان، برگزاری جلسات پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی با حضور مشاورین دینی، مذهبی و خانواده از جمله برنامه های این نهاد به مناسبت هفته ازدواج است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به اهداف برگزاری برنامه های هفته ازدواج اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ حسنه اهل بیت (ع) و ایجاد ارزش های پایدار و ماندگار، مشارکت در تحقق اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر توانمندسازی فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی جوانان، تلاش در جهت جلب مشارکت های مردمی و بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات سازمانها و مؤسسات خیریه، زمینه سازی در جهت تأمین بلندمدت نیازهای ضروری و آتیه جوانان از اهداف برگزاری برنامه های این نهاد در هفته ازدواج است.

ولیئی همچنین از مراسم ازدواج ۱۱۰ زوج تحت حمایت به مناسبت عید غدیر خبر داد و گفت: این مراسم با حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده های تحت حمایت ایتام و محسنین ( به ویژه ایتام سادات) ،حامیان ،خیران و کارآفرینان موفق کمیته امداد استان تهران در ۱۸ شهریور ماه مصادف با عید غدیر خم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار