پیش بینی برداشت 30 هزار تن خرما در عنبرآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد از پیش بینی برداشت 30 هزار تن محصول خرما در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محسن طاهری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد متوسط عملکرد محصول خرما در این شهرستان را هشت و نیم تن در هکتار اعلام و پیش بینی کرد: از این سطح زیر بار محصول خرمای این شهرستان 30 هزار تن محصول تولید و پس از سورت و بسته بندی به سردخانه های شهرستان منتقل و متناسب با نیاز بازار به بازارهای داخلی و بخشی از آن نیز به بازارهای خارجی صادر می شود.
وی با بیان اینکه سطح زیرکشت خرما در این شهرستان 6 هزار 500 هکتار است که از این سطح 6 هزار هکتار آن مثمر است ، افزود: برداشت خرما نخلستان های این شهرستان آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.
طاهری تصریح کرد: ارقام میان رس و دیررس خرمای این شهرستان شامل کلوته، مضافتی و مرداسنگ است که برداشت در ارقام میان رس شامل کلوته، مضافتی و خنیزی از نیمه دوم مرداد آغاز و تا پایان شهریور جاری ادامه دارد.
وی گفت: تغییرات اقلیمی و وقوع بارندگی در زمان گرده افشانی در باغات منطقه باعث خسارت عدم تلقیح و کاهش محصول در سطح باغات شد که از کشاورزان درخواست می شود برای پیگیری و جبران خسارت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: پارسال در راستای اصلاح الگوی کشت محصولات باغی، با توجه به سازگاری ارقام خشک و نیمه خشک و اقتصادی بودن این ارقام، توزیع خرمای زاهدی در سطح 15 هکتار و پیارم به میزان 2 هزار و 838 اصله در سطح شهرستان انجام شد که کشاورزان متقاضی می توانند جهت دریافت ارقام مذکور به مدیریت شهرستان عنبرآباد مراجعه کنند.
طاهری گفت: تعداد 24 سردخانه در شهرستان عنبرآباد با ظرفیت 35 هزار تن کار نگهداری خرما را بر عهده دارند و این ظرفیت خوبی برای انبار محصول خرما است.
انتهای پیام/ی

آغاز برداشت خرما در عنبرآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار