نبود قانون برای کشت شلتوک در فارس

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت: قانونی برای جلوگیری کردن از کشت شلتوک نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا دهقانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای ازمناطق شهرستان مرودشت و بخش کامفیروز و دیگر مناطق استان به دلیل شرایط کم آبی و خشکسالی امسال به کشت شلتوک اخصاص یافته است که دراین زمینه قانون بازدارنده برای جلوگیری از کاشت این محصول وجود ندارد. 

وی بیان کرد: تنها قانونی که از کشت محصول کشاورزی خاصی جلوگیری می‌کند ممنوعیت کشت خشخاش است که مربوط به دهه‌های پیشین بوده و به جز این مورد هیچ قانونی نمی‌تواند به کشاورزان بگوید شلتوک نکارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس جلوگیری از کشت شلتوک به ویژه در بخش کامفیروز شهرستان مرودشت نیاز به قانون دارد، و این خلاء قانونی موجب شده تا امسال بهره برداران کشاورزی در شرایط خشکسالی نیز کشت شلتوک و برنج را داشته باشند.

دهقانی تصریح کرد: در حال حاضر عملیات گسترده‌ای برای پر کردن چاه‌های غیر مجاز در منطقه کامفیروز انجام شده و ۱۳۰ نفر از افراد یگان ویژه انتظامی در پرکردن این چاه‌ها حضور داشتند، که کل چاه‌های غیر مجاز تا سرشاخه‌های رودخانه کر چندین بار پر شده، اما بسیاری از بهره برداران در ۲ ساعت چاه‌های جدید حفر می‌کنند.

وی ادامه داد: در این منطقه با کمتر از ۲ متر حفر چاه، آب قابل برداشت بوده و جلوگیری از برداشت آب و ممنوعیت کاشت برنج نیاز به پوشش امنیتی وسیع و استفاده از قانون بازدارنده جریمه متخلفان دارد.

دهقانی اضافه کرد: اگر قانون بازدارنده برای جلوگیری از کاشت شلتوک در شرایط خشکسالی اعمال شود می‌توان مانع از کشت بی رویه شلتوک در شرایطی بود که مناطق زیردست و پایین دست سد درود زن آب آشامیدنی ندارند.

انتهای پیام/ت

نبود اجرای قانون برای کشت شلتوک در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار