معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص حواشى به وجود آمده درباره حذف مصاحبه رشته روانپزشکی و زنان، توضیحاتی داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: باتوجه به شرایط خاص رشته های تخصصی روانپزشکی و زنان، هدف از مصاحبه و سنجش الکترونیک داوطلبان این رشته ها تنها جلوگیری از آسیب های بعدی به داوطلبان بوده است و در این ارزیابی به هیچ وجه سنجش دانش پزشکی فرد مدنظر نیست.

 در چهل و چهارمین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشکی به منظور ارزیابی بهتر شرایط و خصوصیات مندرج در آیین نامه نقص عضو موثر حرفه ای که در دفترچه راهنمای پذیرش دستیار نیز مندرج است، با در نظر گرفتن شرایط خاص برخی رشته ها، متقاضیان مربوطه مورد ارزیابی ویژه قرار می گیرند و این ارزیابی برای پیشگیری از آسیب های احتمالی به داوطلبین است، چرا که چنانچه به هر دلیلی حکم دستیاری به دلیل وجود نقص عضو موثر حرفه ای فسخ شود، آسیب های روانی و اجتماعی مختلف بر دستیار وارد خواهد شد.

با توجه به شرایط ویژه برای ورود افراد به برخی از رشته ها قبل از پذیرش نهایی دستیار، توانمندی های غیر شناختی مرتبط با تحصیل و کار برای داوطلبان 2 رشته تخصص زنان و روانپزشکی به کمک روش مبتنی بر رایانه و  یک مصاحبه ساختارمند و ارزیابی برخی خصوصیات فردی ورود به دوره انجام می گیرد.

بر اساس نتایج ارزیابی ها اقدام به غربالگری داوطلبان فاقد شرایط حداقلی مندرج در آیین نامه خواهد شد. بدیهی است که اکثریت داوطلبان واجد شرایط لازم ادامه تحصیل هستند و این روش به داوطلبان کمک خواهد کرد در مسیر درست تری ادامه تحصیل دهند.

فرم انتخاب رشته محل داوطلبانی که مجوز ورود به 2 رشته روانپزشکی و تخصص زنان را اخذ نکنند توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی بررسی می شود و پذیرفته شدگان در رشته دیگری که حد نصاب نمره قبولی کسب کرده اند، می توانند ادامه تحصیل بدهند.

 آزمون الكترونيك رشته های روانپزشكی و زنان و زايمان به طور همزمان و در يك محل در روز جمعه سوم شهریور 96 ساعت 8:00 صبح در مركز طبی كودكان برگزار خواهد شد.

مصاحبه ساختارمند رشته تخصصی روانپزشكی در روز شنبه چهارم شهریور 96 ساعت 8:008 صبح در مركز طبی كودكان برگزار خواهد شد.

مصاحبه ساختارمند رشته تخصصی زنان و زايمان روز شنبه چهارم شهریور 96 ساعت 8:00 صبح در مركز مهارت های بالينی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی تهران برگزار خواهد شد.

ضروری است داوطلبان اطلاعات جامعی در خصوص نحوه برگزاری سنجش الکترونیک و مصاحبه حضوری و ساختارمند داشته باشند که به همین منظور همزمان با توزیع کارت ورود به جلسه، راهنمای شرکت در آزمون  بر روی صفحه معاونت آموزشی وزارت بهداشت قرار گرفته است.

گفتنی است؛ برخی پذیرفته شدگان در آزمون دستیاری که قصد ادامه تحصیل در  رشته های تخصص زنان و روانپزشکی داشتند، در تلاش بودند با جمع امضا یا انتشار برخی اخبار در فضای مجازی  برگزاری مصاحبه را  لغو کنند.

انتهای پیام/

توضیحات معاونت آموزشی وزارت بهداشت درباره مصاحبه رشته روانپزشکی و زنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار