تکواندوکاران ایران در آستانه سومین رقابتهای جهانی/ ملی پوشان به دنبال تکرار عنوان قهرمانی

تیم ملی تکواندو نونهالان ایران سومین حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان را در کشور مصر تجربه خواهد کرد.

تکواندوکاران ایران در آستانه سومین رقابتهای جهانی/ ملی پوشان به دنبال تکرار عنوان قهرمانیبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،نخستین تورنمنت رسمی تیم ملی تکواندو نونهالان ایران در سال 96 رقابت‌های جهانی 2017 است. مسابقاتی كه سومین حضور تکواندوکاران ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

تیم ملی تکواندو کشورمان در شرایطی مسابقات قهرمانی جهان در سال 2017 را تجربه خواهد كرد كه برای اولین بار با «محمدرضا یاری» سرمربی جدید خود در یك تورنمنت جهانی شركت می‌كند و این رقابت‌ها بستری را فراهم خواهد كرد كه هم یاری عیار بازیكنان ایران را بسنجد و هم بازیكنان ایران به شناخت بهتری از سرمربی جدید خود دست پیدا كنند.

عرشیا باقری در وزن 65+ کیلوگرم، علی اکبری در وزن 65- کیلوگرم، مهدی حاجی موسایی وزن 33- کیلوگرم، علیرضا حسین پور وزن 37- کیلوگرم، علی اسماعیل پور 53- کیلوگرم، امیر ارسلان خانزاده وزن 45- کیلوگرم، امیر محمد امیر محمدی 41- کیلوگرم، شایان رستمی 49- کیلوگرم، صدیق رحیمی نیا 57- کیلوگرم و امیر رضا قاسمی 61 – کیلوگرم 10 تکواندوکار انتخابی یاری هستند که بر روی شیاپ چانگ مصر به مصاف حریفانشان می روند.


از سوی دیگر تیم دختران کشورمان با هدایت سرمربی جدید خود نیلوفر صفریان سومین مسابقات جهانی را تجربه می کند و این رقابت ها فرصتی برای ارزیابی عملکرد تکواندوکاران کشورمان به همراه سرمربی جدید خود است.


معصومه رنجبر وزن 29- کیلوگرم، هانیه حسن نژاد وزن 33- کیلوگرم، مریم رضا نژاد وزن 51- کیلوگرم، مبینا کلیوند وزن 41- کیلوگرم، غزل سلطانی 47- کیلوگرم، مریم وسیله بر 44- کیلوگرم، نازنین تکابنی وزن 55- کیلوگرم، یلدا رنجبر وزن 59- کیلوگرم، مبینا نعمت زاده وزن 37 کیلوگرم و آناهیتا توکلی وزن 59+ کیلوگرم 10 ملی پوش انتخابی صفریان هستند که برای کسب سومین عنوان قهرمانی بر روی شیاپ چانگ می روند.

این مضوع بهانه شد تا به بررسی تاریخچه تیم ملی در رقابت های جهانی نونهالان بپردازیم:


درخشش تکواندوکاران ایران در نخستین دوره


دوره نخست رقابت های قهرمانی جهان تکواندو نونهالان در سال 2014 با حضور 576 ورزشکار از 63 کشور دنیا به میزبانی باکو برگزار شد و پسران و دخنران تکواندوکار کشورمان در نخستین دوره این رقابت ها توانستند عنوان قهرمانی تیم را از آن ایران کنند.
تیم ملی پسران ایران که با 7 ملی پوش و هدایت حسینعلی نعیمی راهی این رقابت ها شده بود توانست 3 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز را بدست آورد و عنوان قهرمانی را کسب کند.


تیم ملی دختران نیز که با 10 تکواندوکار و هدایت مهرو کمرانی در مسابقات حاضر شده بود با کسب 4 طلا و یک نقره عنوان قهرمانی جهان را بدست آورد.


افت پسران و تکرار قهرمانی دختران


دومین دوره رقابت های قهرمانی جهان با حضور 467 تکواندوکار از 60 کشور در سال 2015 به میزبانی کشور کره جنوبی برگزار شد و تیم ملی دختران توانستند عنوان قهرمانی دوره قبل خود را تکرار کنند.اما تیم ملی پسران با یک پله نزول نسبت به دوره نخست مسابقات در جایگاه دوم ایستادند و موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی جهان شدند.


تیم ملی دختران با 10 تکواندوکار و هدایت مهرو کمرانی بر روی شیاپ چانگ کره جنوبی رفت و در مجموع با کسب 5 مدال طلا، یک نقره و یک برنز برای دومین سال پیاپی در مکان قهرمانی جهان ایستاد.


10 شاگرد حسینعلی نعیمی در این دوره از مسابقات با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز در مکان دوم جهان ایستاد و به عنوان نائب قهرمانی جهان رضایت داد.


سومین دوره رقابت های قهرمانی جهان با حضور420 تکواندوکار از 45 کشر به میزبانی کشور مصر از فردا پنجشنبه دوم شهریورماه به مدت 4 روز در 10 وزن برگزار می شود.


اکنون تیم ملی تکواندو نونهالان کشورمان در هر دو گروه پسران و دختران برای سومین حضور در مسابقات قهرمانی جهان به مصر سفر کرده است و بر اساس قرعه کشی انجام شده از صبح فردا هوگوپوشان ایران مبارزات خود را بر روی شیاپ چانگ برگزار می کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار