مراسم تحلیف اعضای شورای شهر یاسوج

مراسم تحلیف اعضای شورای شهر شهرستان‌بویراحمد بدون حضور ۳ عضو شورای شهر یاسوج برگزار شد و از قرار معلوم از همین روزهای اول باید شاهد دعوای زرگری منتخبان مردم باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  مراسم تحلیف اعضای شورای شهر شهرستان بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری بویراحمد با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار بویراحمد و نماینده بویراحمد و دنا برگزار شد که حاشیه‌های فراوانی را به همراه دارد.

عدم شرکت 3 عضو شورای شهر یاسوج و ترک جلسه توسط غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا دقایقی بعد از حضور و تلاوت قران کریم از مهمترین حاشیه‌های این مراسم بوده است.

البته عدم شرکت سه عضو شورای شهر یاسوج دور از ذهن نبود زیرا قبل از آغاز رسمی فعالیت شورای شهر پنجم اکثریت شورای شهر یاسوج یعنی سید هدایت اکبری، علی اکبری تبار، فرشید احمدی‌کیش و کیوان آشنا در انتخاب " نستهن مقدم " برای شهردار یاسوج به جمع بندی نهایی رسیدند تصمیمی که با مخالفت مسعود خوبانی، فرشاد نگین تاجی و محمدرحیم دهرابپور روبه‌رو شد.

نگین تاجی و خوبانی از حامیان اولیه و حتی آنگونه که گفته می‌شود معرف نستهن مقدم بودند ولی بعد از نشست منتخبان اصلاح طلب شوراهای شهرهای کشور در تهران و حضور خوبانی و نگین تاجی در این نشست به یکباره تصمیم این دو عضو شورای شهر عوض شد زیرا از قرار معلوم خواسته اصلاح طلبان مرکز از این دو فرد تلاش برای انتخاب شهردار اصلاح طلب بوده است.

در حالی دو عضو اصلاح طلب شورای شهر یاسوج به هر دری برای شهردار نشدن نستهن مقدم می‌زنند که خود در شعارهایشان می‌گویند احترام به نظر اکثریت در کار شورایی یک اصل پذیرفته شده در مکراسی است ولی امروز نشان دادند از شعار تا عمل فاصله وجود دارد.

هماهنگ هستیم/فعلا بنای حضور در جلسات را نداریم

یک عضو شورای شهر یاسوج در این زمینه گفت: با هماهنگی انجام شده با دو همکار دیگرم به این جمع بندی رسیدم که فعلا در نشست شورای شهر حضور پیدا نکنیم زیرا معتقدیم شهردار انتخاب شده با خواست مردم همخوانی ندارد.

محمدرحیم دهرابپور افزود: برای حضور و یا عدم حضور نشست‌های بعدی تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم.

تحلیف انجام نشد

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل عدم حضور دو سوم اعضای شورای شهر یاسوج مراسم تحلیف انجام نشد و در نشست‌های بعدی تصمیم گیری می‌شود.

عبدالکریم عزیزی اظهار داشت: اگر اعضای شورای شهر یاسوج عمداً در جلسه تحلیف شرکت نکرده باشند و به مقررات ماده 4 دستورالعمل تحلیف تمکین نکنند عملاً شرط بند ج ذیل ماده 30 قانون مصوب 96 را از دست داده و در صورت گزارش فرماندار به هیئت حل اختلاف ، مطابق ماده 92 مبنی بر از دست دادن شرایط عضویت اتخاذ تصمیم گرفته می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.