وزیر اقتصاد خبر داد:

صدور مجوز نقل‌و‌انتقال اوراق خزانه در بازار ثانویه از هفته آینده

کرباسیان از صدور مجوز نقل و انتقال اوراق خزانه در بازار ثانویه خبر داد و گفت: به طور حتم تعامل با سیستم بانکی آثار مثبت خود را در بورس خواهد داشت.

13 پروژ‌ه اقتصاد مقاومتی به وزارت اقتصاد محول شده استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم تودیع و معارفه خود اظهار داشت: برنامه ها را به صورت زمان‌بندی شده از این پس دنبال خواهیم کرد و آقای طیب نیا نیز 8 پروژه را تعریف کرده بود که ما آنها را در چارچوب عملیات اجرایی دنبال می کنیم.

کرباسیان با بیان اینکه در مجلس 4 محور برنامه ها را اعلام کردم، گفت: در چارچوب چیزی که دولت مطرح کرده در زمینه تولید و اشتغال باید به عرصه عمل درآید ما توانستیم از رشد منفی به مثبت و نرخ تورم تک رقمی برسیم و نرخ رشد نقدینگی به 23.2 درصد رسیده و سهم منابع ناشی از نفت به 26.1 درصد رسید و امیدواریم بتوانیم به آن استمرار بخشیم.

وی ادامه داد: بهبود مستمر محیط کسب و کار و تقویت رقابت پذیری بسیار حائز اهمیت بوده که در برنامه ششم آمده است تا بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بتواند قوانین مزاحم را بررسی کند ، این در حالی تست که در وزارت اقتصاد در زمینه رفع موانع کسب و کار اقدامات خوبی شده است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: همچنین در قالب سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس اقداماتی پس از برجام انجام شده و باید به آنها سرعت ببخشیم ضمن اینکه در بورس و اوراق ارزی بین المللی از مزیت‌ها استفاده کنیم.

کرباسیان با اشاره به اینکه در زمینه مشارکت در احیا و اصلاح نظام بانکی در کنار بانک ها خواهیم ماند، افزود:اگرچه اوراق خزانه چاپ شده بود اما در بازار سرمایه مورد خرید و فروش قرار نگرفته و در سود بانک ها نیز تاثیر گذاشته بود و عملا از کاهش نرخ سود جلوگیری می‌کرد اما از هفته آینده اجازه نقل و انتقال این اوراق در بازار ثانویه صادر خواهد شد. به طور حتم تعامل با سیستم بانکی اثرات مثبت خود را در بورس خواهد داشت.

وی در خاتمه یادآور شد: در اصلاح قانون نظام بانکی فعالیت خواهیم کرد و در انجام تکالیف اقتصاد مقاومتی محول شده به وزارت اقتصاد جدیت خواهیم داشت. در سال قبل وزارت اقتصاد پروژه اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داشت و خوشبختانه امسال نیز 13 پروژ اولویت دار اقتصاد مقاومتی و 15 برنامه اجرایی و 5 برنامه رونق اشتغال نیز به این وزارت خانه محول شد.

انتهای پیام/

استمرار اصلاحات اقتصادی در مسیر اقتصاد مقاومتی

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار