کرمانشاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پوسیدگی دندان در ایران بیش از سایر کشورهاست

دانشیار‌ دانشکده دندانپزشکی تهران گفت: پوسیدگی های دندانی در ايران نسبت به کشور های دیگر بیشتر است که این موضوع نیازمند فرهنگ سازی است.

 پوسیدگی دندانی در ایران بیش ازسایر کشورها َ/ روش های جدید درمان های زیبایی استاندار استحمید کرمانشاه دانشیار‌ دانشکده دندانپزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آمارها نشان می دهد پوسیدگی های دندانی در ايران نسبت به کشور های دیگر بیشتر است که این موضوع نیازمند فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم است.

وی در ادامه اظهار کرد: آموزش از سوی رسانه ها، متولیان سلامت و سایر انجمن های سلامت محور از گام های اولیه است که خوشبختانه آغاز شده اما اینکه فرد بیاموزد باید قبل از خواب از نخ دندان و مسواک استفاده کند و بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرد هنوز جای کار دارد.

کرمانشاه افزود: سلامت دهان و دندان و کاهش آمار پوسیدگی ها موضوعی است که از سوی متولیان سلامت، رسانه و نهادهای سلامت محور باید مطرح شود.

این دندانپزشک متخصص زیبایی و ترمیمی افزود: روش های زیبایی دهان و دندان در کشور از استقبال خوبی برخوردار هستند، بسیاری از افراد خواستار انجام درمان‌های زیبایی به منظور رسیدن به لبخندی زیبا و جذاب هستند به همين جهت نباید از عرضه روش های جدید درمان های زیبایی هراس ایجاد کرد، بلکه بیماران باید در گام اول از توانمندی و مهارت دندانپزشک اطلاعات کسب کنند و بدانند ماندگاری کامپوزیت و سایر درمان های زیبایی مانند هر درمان دیگر به بهداشت بیمار و مراقبت بستگی دارد و نمی توان زمان معینی برای آن تعیین کرد؛ اما می توان گفت در این روش با توجه به فرم دندان و با برداشت حداقلی از ساختار دندان می توان به زیباسازی دندان توجه داشت.

کرمانشاه گفت: دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی قسمتی از تخصص های پزشکی بوده که از یک سو طیف وسیعی از درمان ها شامل ترمیم های پیشگیرانه و محافظه کارانه تا بازسازی دندان هایی که به میزان زیاد دچار تخریب شده‌اند و گذاشتن روکش ایمپلنت را شامل مى شود و از سوی دیگر صحیح ناهنجاری زیبایی دندان های جلو از جمله بدرنگی‌ها، منظم کردن دندان ها، بستن فاصله بین دندان ها، صاف کردن دندان های کج رویش یافته و … را در بر می‌گیرد.

افزایش توجه به زیبایی دندان  در کشور

این دندانپزشک متخصص زیبایی و ترمیمی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه شاهد طرح هایی فیشور سلنت در پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس ، آب آشامیدنی فلورید و شیوه هایی دیگری از سوی وزارت بهداشت  هستيم که که این اقدامات، گام های اولیه است و امیدواریم نگاه پیشگیرانه در سلامت دهان و دندان در ايران بیشتر شود.

کرمانشاه گفت: در حوزه رعايت بهداشت دهان و دندان روند مطلوبی نداریم اما نباید نا امید شویم بلکه باید با آگاه سازی و‌ فرهنگ سازی در کنار سبک زندگی و تغذیه سالم در حوزه سلامت دهان و‌ دندان شاهد آمارهای مطلوبی باشیم.

وی در ادامه افزود: در ایران و‌ سراسر دنیا بحث زیبایی دندانی رو‌ به افزایش است، زیرا قابلیت های درمان به گونه اى است که در گذشته درمان های روکش را داشتیم که روکش های دندانی تراش های زیادی می خورد و درمان های جدید 70  تا 80 درصد تراش کمتر و ضخامت کمتری را ایجاد می کند که در این راستا با حفظ قابلیت دندان و از همه مهم تر مهارت پزشک در کاهش خطاهای تکنیکی می توانیم شاهد ساختار زیبایی از دندان ها باشیم.

کرمانشاه گفت: این موضوع گفته می شود درمان های جدید و‌ زیبایی های دندان خطرناک است، صحيح نيست بلکه تمام موضوعات به مهارت لازم و کاهش خطاهای تکنیکی از سوی دندان پزشک بستگی دارد، زیرا در درمان های جدید این قابلیت را داریم که بدون تراش دندان با حفظ حداکثری ساختار دندان  با مواد و رنگ مناسب و حفظ فرم دندان درمان های زیبایی را به کار بگیریم؛ نباید دستور کلی برای حذف روش های زیبایی دندان برای جامعه صادر کنیم.

وی در پایان افزود: امیدواریم با آگاه سازی در خصوص پیشگیری از بیماری های دهان و دندان، توجه به تغذیه و سبک زندگی سالم بتوانیم شاهد کاهش آمار پوسیدگی ها و ارتقاء فرهنگ سلامت دهان و دندان باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
ما ایرانی ها علاوه بر کم خوردن شیر و زیاد خوردن شیرینی به بهداشت نیز کم توجه هستیم سفره انداختن بر روی فرش اتاق که بار میکروبی آن 700 برابر توالت است میکروبها را که عامل پوسیدگی دندان و بیماریهای دیگر هستند به ظروف و غذای ما سرایت می دهد.
آخرین اخبار