مقام اماراتی: قطر با از سرگیری روابط خود با تهران، مشکلاتش را تشدید می‌کند

انور قرقاش اعلام برنامه‌های دوحه درباره ایران و یمن را باعث از دست رفتن فرصت‌ها برای میانجیگری در حل بحران این کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، انور قرقاش -- وزیر مشاور در امور خارجی امارات -- با بیان اینکه قطر باعث تشدید بحران موجود و از دست رفتن فرصت‌ها برای میانجیگری شده است، خاطرنشان کرد: دوحه با اعلام برنامه‌هایش در یمن و ایران مشکلاتش را تشدید کرد.

بر این اساس، انور قرقاش در حساب توئیتری خود نوشت بحران قطر قابل پیش بینی و رویکرد دوحه علت اصلی آن بوده و سوء مدیریت قطر آن را طولانی و عمیق‌تر کرده است.

این مقام اماراتی خاطرنشان کرد: قطر در مدیریت بحران سردرگم مانده و در این مسیر از خود بی‌تدبیری نشان داد.

وی گفت این نوع مدیریت بحران، باعث سوختن پل‌های ارتباطی و از دست رفتن حاکمیت شد و اتخاذ سیاست فرار به جلو، بحران قطر را عمیق تر و فرصت ها را برای میانجیگری تضعیف کرد و از حکمت و درایتی که انتظار داشتیم به هیچ وجه خبری نبود.

انور قرقاش افزود: عاقلانه این است که قطر با مسائل پیرامونی خود برای حل و فصل بحران موجود به طور جدی تعامل کند؛ اما دوحه با اعلام رویکردهای خود در یمن و ایران گرفتاری‌اش را بیشتر کرده است.

رسانه‌ها اخیرا از تماس وزیر خارجه قطر با محمد جواد ظریف و ابراز تمایل دوحه برای بازگرداندن سفیر خود به تهران خبر دادند.

عربستان از 15 خرداد 96 به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.

قطر روز چهارشنبه اعلام کرد سفیر این کشور در ایران، که ماه ژانویه سال گذشته از این کشور فرا خوانده شده بود، به ایران باز خواهد گشت.

روابط عمومی وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود در این باره نوشت: قطر اعلام کرد سفیر این کشور برای از سر گیری وظایف دیپلماتیک خود به تهران باز خواهد گشت.

در ادامه این بیانیه آمده است دوحه خواهان تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم روابط دو جانبه ما با تهران در ابعاد مختلف توسعه یابد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز از تماس سه شنبه شب وزیر خارجه قطر با محمد جواد ظریف و ابراز تمایل دوحه برای بازگرداندن سفیر خود به تهران خبر داد و گفتَ: ما از این اقدام دولت قطر استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

انتقاد انور عشقی از تصمیم قطر درباره از سرگیری روابط با ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
انور قرقاش بزرگتر از دهانش صحبت می کند . باید حد اماراتی ها را به آنها فهماند .
آخرین اخبار