نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی:

جریان‌های استکباری نماد‌های شیطانی در حوزه زندگی بشر هستند

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: جریان‌های استکباری نماد‌های شیطانی در حوزه زندگی بشر هستند.

جریان‌های استکباری نماد‌های شیطانی در حوزه زندگی بشر هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در مورد شیطان‌شناسی در قرآن بود محور قلمرو شیطان در انسان، حوزه استکبار است و جریان‌های استکباری نمادهای شیطان در حوزه زندگی انسان‌ها هستند. بارزترین خصوصیت شیطان نیز استکبار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: شگرد شیطان به استضعاف کشاندن انسان است و در سوره بقره نیز این مهم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: وابستگی به شیطان و سرسپردن به شیطان برای برطرف کردن مشکلات سبب می‌شود بنده شیطان شوید زیرا شیطان دائم انسان را به دنبال خود می‌کشاند. وابستگی به استکبار و شیطان توسعه پیدا می‌کند تا جایی که در مقابل تمام اوامر یک جریان استکباری سر فرود آورده می‌شود و از اینجاست که انسان عبد شیطان می‌شود.

علم‌الهدی گفت: در وابستگی است که انسان برده و بنده شیطان می‌شود و باید حواسمان باشد وابسته شیطان نشویم و اگر به یک جریان استکباری وابسته شویم این دقیقاً عبادت شیطان و وابستگی به شیطان است.

خطیب جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: تنها نباید خالق بودن خدا را باور کنیم بلکه باید ربوبیت خداوند متعال و رازق بودن خداوند را نیز باور کنیم، خداوند ما را آفریده و اداره می‌کند و روزی ما را نیز می‌دهد و ما را کفالت می‌کند. این باورمندی سبب می‌شود که ما بنده خدا شویم و این وابسته شدن به خدا در مقابل وابستگی به شیطان است. همه مشکلات ما با اتکای به پروردگار برطرف می‌شود.

علم‌الهدی افزود: اعتماد به نفس انسان در سایه وابستگی به خداوند محقق می‌شود، اگر توانمندی و قدرت انسان، قدرت خدا باشد و انسان به خدا وابسته باشد، توانمندی انسان محدود نیست.

وی با اشاره به ایام حج عنوان کرد: ایام حج سبب وابستگی به خدا می‌شود، جریان حج تمرین عشق به حق و عرفان حق است و هم از سوی دیگر در این جریان حج شاهد دشمن‌ستیزی نیز هستیم، برائت از مشرکان به عنوان یک عمل مقدس در حج قلمداد می‌شود. مشرکان حوزه اقتدار شیطان هستند و شیطان‌ستیزی در حج ابراهیمی یک عمل سیاسی نیست و این مسئله دارای ریشه قرآنی است و در سوره مبارکه توبه به تفصیل در مورد این مسئله توضیح ارائه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: این ایام مصادف است با هفته دولت، ایام اول شهریورماه و هر چند امروز روز سوم شهریورماه مصاف است با سالروز اشغال ایران در سال 1320 به وسیله قوای متفقین. مردم ما برای آخرین مرتبه بود که طعم اشغال کشور را چشیدند و نتیجه سوء آن نیز قحطی و گرسنگی برای مردم ما بود.

علم الهدی ادامه داد: سلطه دشمن بر ما جز فقر، فلاکت و نکبت هیچ میراث دیگری ندارد و این پیامد اشغال متفقین بود.

وی گفت: هفته دولت نیز بزرگداشت شهید رجایی و شهید باهنر است، وجود این دو عزیز به عنوان دو رکن مدیریت اجرایی نظام و کشور به عنوان الگوی مدیریت دولتی در این نظام برای ما قابل تامل است و در هفته دولت، دولت جدید نیز تقریبا  در سالروز شهادت این دو شهید کار خود را آغاز کرده است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: فرصتی برای اجرای مدیریت آرمانی در این نظام و کشور از سوی این دو شهید به وجود نیامد اما جهتی که برای مدیریت مشخص کرده بودند برای مدیریت یک نظام انقلابی و وابسته به امام و انقلاب مشخص است. جهت مدیریت آرمانی دارای مولفه‌هایی است.

وی با اشاره به اینکه تسهیل زندگی برای مردم یکی از مولفه‌های مدیریت آرمانی است گفت: معیشت و اشتغال مردم در این زمره قرار دارد و مردم نباید در زندگی روزمره دارای دغدغه باشند و نیازهای اولیه باید توسط دولت تامین شود. این تسهیل زندگی برای مردم است و کشور ما در هر زمانی شرایط ویژه‌ای دارد اما کشور و جامعه ما انقلابی است و در کشتی انقلابی هستیم که سکاندارش یک مرجع تقلید حکیم و عارف و آگاه به مسائل است.

خطیب جمعه مشهد مقدس بیان کرد: مهم این است که در هر شرایطی مدیریت اجرایی کشور به صورتی انجام بگیرد که شرایط زندگی مردم تسهیل باشد. مقام معظم رهبری نسخه شفابخش را در این زمینه ارائه کرده و آن اقتصاد مقاومتی است. مردم ما 80 میلیون جمعیت هستند و یک بازار خوب برای هر فرآیند اقتصادی وجود دارد به شرط اینکه دروازه به سوی کالای دیگران بسته باشد. مهم این است که در هر شرایطی مدیریت اجرایی کشور به صورتی انجام بگیرد که شرایط زندگی مردم تسهیل باشد.

علم الهدی ادامه داد: با محقق شدن اقتصاد مقاومتی باید عقیده و عمل وجود داشته باشد تا زندگی برای مردم تسهیل شود. مدیریت آرمانی برای تسهیل زندگی دارای راهکاری به نام اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری مشخص شده و مولفه دوم ارتقای فرهنگ دینی است.

وی بیان کرد: مردم در کنار نظام قرار دارند، این مردم حتی در مقام تحقق اصول ایمانی و اعتقادی وارد عرصه مجاهده در راه نظام می‌شوند و خون خود را اهدا می‌کنند. پس اگر فرهنگ دینی مردم در جامعه ارتقا پیدا کرد و سطح ایمان مردم بالا رفت اداره این کشور و مدیریت این مردم برای مسئولان آسانتر است و عزیزان ما در مسئله اجرای مدیریت آرمانی روی ارتقای فرهنگ دینی مردم بیشتر بار کنند، اگر مرد و زن ما ولنگار باشند و جوانان ما شهوتران بار بیایند، روح مجاهده و صبوری ندارند و در مقابل نارسایی طغیان می‌کنند. اینکه بخواهید به عنوان آزادی یک عده را از خود راضی کنید این تیشه به ریشه خود زدن است. مردم ولنگار و بی بندوبار و جوانانی که محدودیتی در اجرای منویات نداشته باشند تبدیل به جوانانی سرکش و یاغی می‌شوند و اداره کردن این‌ها کار سختی است.

علم الهدی ادامه داد: فکر نکنید با یک حرکت سیاسی و یک انگیزه سیاسی، بی بندوباری راه بیندازید و فکر کنید کشور را اداره کرده‌اید. این مدیریت آرمانی نیست. ارتقا و تعالی فرهنگی دینی اصل و مولفه دوم در مدیریت آرمانی است و مولفه سوم در مدیریت آرمانی، مدیریت جهادی است که به معنای مدیریت بی‌ضابطه و قانون گریزی نیست بلکه به این معنا است که موانع کوچک را نباید بزرگ کرد و باید برای خدا و خلق خدا کار کردن.

وی افزود: در حقوق های نجومی شاهد مسائلی بودیم، مدیر جهادی نباید برای مردم خرجی داشته باشد و نباید برای مردم خرج تراشی کند و این بزرگترین امتیاز شهید رجایی بود انقلاب ما، انقلاب اسلامی است و در راس نظام ما حجت امام زمان(عج) است و این طور نیست که کسی اینجا را میدانی برای خود و خانواده اش کند و به این اسم جیب گشادی برای خودش بدوزد و امیدوارم مدیران ما در دولت دوازدهم به عنوان الگو و آرمان دومی بعد از شهید رجایی و باهنر نصب العینی برای مردم ما قرار بگیرند.

انتهای پیام/ف

بارزترین خصوصیت شیطان استکبار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.