پیش‌بینی اعتبار 500 هزار میلیارد ریالی سبب تحول در بخش تولید می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیش‌بینی اعتبار و تسهیلات 500 هزار میلیارد ریالی در بخش تولید گفت: این میزان اعتبار به ایجاد تحول در این بخش و اشتغال کشور کمک بسزایی کرده و سبب تحقق مطلوب‌تر اقتصاد مقاومتی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد شریعتمداری  در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: از این میزان تسهیلات 100 هزار میلیارد ریال برای بازسازی صنف‌های تولیدی، 200 هزار میلیارد ریال برای رونق تولید و 200 هزار میلیارد ریال نیز برای طرح‌های اشتغالزا در کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مدیران اجرایی باید بیش‌ازپیش به جوانان بها داده و از توانمندی‌های چشمگیر آنان در عرصه مدیریت استفاده کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سهم این استان از اعتبارات و تسهیلات ملی 500 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و ایجاد اشتغال 15 هزار میلیارد ریال است.

سید موسی خادمی اظهار داشت: مشکلاتی برای جذب سهم کهگیلویه و بویراحمد از این میزان اعتبار و تسهیلات وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها محدودیت منابع و مصارف بانک‌های عامل استان است.

وی افزود: بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد مشارکت محدودی در فعالیت‌های توسعه‌ای دارد که این امر از موانع اصلی توسعه و پیشرفت استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نگاه دولت به حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این استان ویژه است و باید برای افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان تلاش و برنامه‌ریزی کرد.

کهگیلویه و بویراحمد حدود 700 واحد صنعتی دارد که بر اساس آمارها هشت هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

نرخ بیکاری سال 94 کهگیلویه و بویراحمد 17.7 درصد بود که با کاهش 4.4 درصدی در پایان سال 95 به 13.3 درصد و در بهار سال جاری به حدود 12.1 درصد رسید.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.